אירוע אלימות בצפון: יוסוף עבדאללה שאלבי בן ה-30 נרצח היום (שלישי) ושניים נוספים נפצעו באירוע אלימות בכביש 60 סמוך לאיכסאל. שאלבי היה תושב הכפר איכסאל שבעמק יזרעאל, נשוי ואב לארבעה. 

פגעו בערבים במקום ביהודים: שלושה תושבי יפו ייאסרו בגין השלכת בקת"ב ב"שומר חומות"
ירי בוצע לעבר מסעדה בבקעת הירדן, אין נפגעים
 
בעת שישב ברכב בדרך לעבודתו עם עוד שלושה גברים, אלמוני ירה לכיוון הרכב וגרם למותו. נחשד שניסיון הרצח היה מופנה לאחד מהגברים האחרים שנסעו ברכב. 

מחאה נגד האלימות במגזר הערבי (צילום: אבשלום ששוני)

״הוא בסך הכול יצא לעבודה בבוקר. המשפחה מופתעת ולא מבינה איך זה קרה. הם משפחה נורמטיבית לגמרי. על פי חשדות המשטרה, נראה שאחד מהגברים האחרים ברכב היה מעורב בפלילים״, סיפר דראושה עבאד על סלאם, מזכיר מועצת הכפר איכסאל. 

״הוא יצא היום לעבודה בשש וחצי בבוקר״, סיפר עמאד שלבי, בן דודו של הנרצח. ״התקשרו אליי בבוקר ובישרו לי את הבשורה המרה. הייתי מופתע וכואב מאוד. זו פעם ראשונה שיש במשפחה שלנו אירוע רצח. לא ולנו אין קשר לפשע שמשתולל בחברה הערבית. אין לו אויבים, ואנחנו עדיין לא יודעים למה הוא נרצח. אני לא מאמין שהוא לא כאן יותר, היינו קרובים ומתראים הרבה אחד עם השני. היינו חוגגים יחד בחתונות, אירועים וחגים. בשבוע שעבר נפגשנו בביתו, והיינו עוזרים זה לזה בהכול. כל המשפחה בוכה עליו, הוא היה בן אדם טוב. יש לו אישה וארבעה ילדים קטנים שיגדלו מעכשיו בלעדיו״, הוא משתף בכאב.