שני פלסטינים נאשמים כי ייבאו נשקים ומטעני חבלה לחברים בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. כלי הנשק הוברחו מירדן לישראל בנקודה של גדר הגבול הסמוכה ליישוב אשדות יעקב. פרקליטות מחוז צפון שהגישה את כתב האישום מאשימה את הפלסטינים בעבירות נשק שונות ושיבוש מהלכי משפט.

ניפצו את החלון ועצרו את החשודים: כך סוכלה הברחת נשקים מגבול ירדן
הותר לפרסום: סוכלה הברחת אמל"ח חריגה בעמק הירדן

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד לואי עזאם, תפקידם של שני הפלסטינים היה להביא את אמצעי הלחימה מהגבול ולספק אותו לארגון הטרור.

לפני כחודש, השניים נסעו לעבר נקודת ההברחה וסמוך ליישוב אשדות יעקב הם פנו לציר המוביל אל גדר מערכת הביטחון שבגבול בין ישראל לירדן. השניים המשיכו להתקדם בנסיעה דרך המטעים ובשלב מסוים אחד מהם קיבל שיחה טלפונית מאיש הקשר הירדני שהכווין אותו לעבר ערימת קש, שבה הוסלק השק שהכיל בתוכו את אמצעי הלחימה.

אחד הפלסטינים ירד מהרכב, רץ לעבר הנקודה בה הונח השק, אסף אותו, ורץ חזרה אל הרכב. מיד לאחר מכן השניים נמלטו בנסיעה מנקודת ההברחה כשהשק עם הנשק נמצא אצלם.

כשהשניים הגיעו לקלנסווה הם נעצרו על ידי כוחות המשטרה. בחיפוש ברכב, אותר השק ובו היו 4 אקדחים, 4 מחסניות תואמות לאקדחים, וכן 4 מטעני חבלה תקניים מסוג כלימגור - כל אחד במשקל של כ-2 ק"ג. כאשר מטען כלימגור מתפוצץ, נהדפים בין 480 ל-520 גלילי פלדה.

בבקשה למעצר שני הפלסטינים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, כתב עו"ד עזאם כי השניים "ביצעו עבירות חמורות בנשק וכן עבירות ביטחון", וכי "לא למותר לציין כי האמל"ח "היה מיועד לשניים המשתייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי המתגוררים במחנה הפליטים בג'נין ולכולנו ברור שבסופו של יום יעשו בהם שימוש כנגד ביטחון המדינה".