הותר לפרסום: במהלך החודשים האחרונים היחידה המרכזית של מחוז ת"א הפעילה סוכן סמוי שהביא להפללת 36 חשודים בעשרות עסקאות של סחר בסמים שביצע עם עבריינים ברחבי הארץ.

נס ברגע האחרון: כך הוברחו אקדחים ומטעני חבלה מירדן לישראל | פרסום ראשון
לא משחק ילדים: כלי נשק, תחמושת ואלפי שקלים נמצאו בגן ילדים בשרון | צפו

בחצי שנה האחרונה ניהל הימ"ר של מחוז ת"א חקירה סמויה, במהלכה הוחדר עבריין, סוכן חשאי, לתוך כנופיות פשע והצליח לרכוש את אמונם של גורמים עבריינים, ולאסוף ראיות לכאורה וממצאים נגד חשודים מכל רחבי הארץ, ביניהם שלושה יעדים ממשפחה מוכרת בעיר יפו. 

במהלך ההפעלה הסוכן שוגר ולווה ע"י מחלק הסוכנים של הימ"ר, תוך ביצוע עשרות עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישת סמים מסוכנים מסוגים שונים, בסיוע מעטפת מבצעית ומודיעינית של משטרת ישראל. הפעלתו של הסוכן בוצעה בתא שטח מורכב, תוך שילוב יצירתיות ומגוון אמצעים, במטרה לצמצם את פעילותם של גורמים עבריינים, ולנתק את צינור החמצן הכלכלי המניע את מחוללי הפשיעה.

במסגרת ההפעלה בוצעו עשרות מפגשים ועסקאות, במהלכן רכש הסוכן 2.5 ק"ג קוקאין, 1.5 ק"ג סמים מסוג "דוקטור", 1.5 ק"ג MDMA ואלפי כדורים מסוג אקסטזי, כאשר שווי הסמים מוערך מעל ל-2 מיליון ₪. בנוסף, רכש הסוכן במהלך ההפעלה גם אקדח מסוג גלוק.

היום לפנות בוקר עברה החקירה לשלב הגלוי לאחר הפללתם של סוחרי הסמים. במבצע רחב היקף ומתוזמן של בלשי הימ"ר, פשטו בלשים ממרחב איילון, ירקון ודן, ביחד עם יס"מ ת"א, יח' מתפ"א, החטיבה הטקטית והחטיבה לבט"פ במג"ב, על בתיהם של עשרות החשודים ברחבי הארץ בדגש על אזור ת"א.

במהלך החיפושים הבוקר נתפסו מספר כלי רכב המיועדים לחילוט, 34 החשודים שנעצרו, יועברו לחקירה בימ"ר ת"א ובסיום חקירתם ככל שיידרש, יובאו היום בפני בימ"ש השלום בת"א לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. 

מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי: ״אין ספק שהישגי משטרת ישראל במאבק בתחום הסמים המסוכנים היום יוצאי דופן וכוללים תפיסות רבות ומניעת הברחות. במטרה אחת , בטחונו האישי של האזרח. ההפעלה הזו התמקדה בעבריינים בכירים ובגורמי פשיעה העוסקים שנים בסחר בסמים״.

מפקד מחוז ת"א, ניצב פרץ עמר: "הפעלה והחדרה של סוכן הינה מלאכת אומנות. היכולת לסמן יעדים, לאתרם, לרכוש את אמונם ולאסוף ראיות מפלילות, מגיעה בעיקר מנחישות ומקצועיות. אני מתמלא גאווה לראות את ההשקעה והמסירות של השוטרים למען האזרחים. מודה לימ"ר ת"א על הפעלה יצירתית שהובילה לחיזוק הביטחון האישי של תושבי ת"א".

מ' ימ"ר ת"א, נצ"מ אסי צור: ״הסמטאות המצויירות של יפו, נמל הדייגים הפסטורלי והשקיעה עוצרת הנשימה״ לא טשטשו מעינינו את מה שמסתתר מתחת ליופיה של העיר יפו. 36 מחוללי פשיעה מרכזיים, 3 בני משפחת פשע משמעותית ביפו ועוד מספר רב של עבריינים שמשפיעים על הפשיעה המקומית ועל תחושת הבטחון של האזרח. אנו אנשי ימ״ר ת״א עומדים כאן נחושים מתמיד, מסופקים ומלאי התרגשות בעשייה ובתוצאות ובעיקר בדרך שבחרנו לשרת את המדינה ואת הארגון המפואר שלנו. נמשיך לעמוד איתן למען אזרחי מדינת ישראל".