יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט שמחה רוטמן נשא דברים בדיון שהתקיים היום (שלישי) בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות, וטען כי "העותרים, ולצערנו הרב, גם היועצת המשפטית לממשלה, מציעים בפני כבודכם טכניקות משפטיות שונות ומשונות, מן הגורן ומן היקב, מבנגלדש, מאוגנדה ומפקיסטן, כדי לפסול את התיקון לחוק יסוד: השפיטה".

ביזאר בבג"ץ: גוטליב התפרצה לדיון - וכך חיות עקצה אותה בתגובה
מה משמעות הדיון ומתי תתקבל ההכרעה? כל מה שחשוב לדעת לקראת בג"ץ הסבירות

"במדינה דמוקרטית, העם הוא הריבון", הוסיף, "אל תנסו לקחת לעם ישראל את הדמוקרטיה ואת האמון שלו בדמוקרטיה. הצטרפו גם אתם למהלך לתיקון מערכת המשפט ולהשבת האמון הציבורי אליה. זהו אינו מהלך פוליטי. זהו מהלך הכרחי שאליו צריכות להיות שותפות כל רשויות השלטון. לא אמרתי שהכנסת יכולה לחוקק כל חוק, אלא שהכנסת יכולה לחוקק כל חוק יסוד". השופטים התרעמו: "מה מונע מהכנסת להחליט שיהיו בחירות כל 10 שנים או שערבים לא זכאים לזכות הצבעה?".

עימות בין אסתר חיות לשמחה רוטמן בדיון בבג"ץ (צילום :ערוץ הכנסת)

כמו כן, אמר רוטמן: "לאורך ההיסטוריה, מי שבנה על כך שקבוצת אליטה אוליגרכית תשמור לו על הזכויות, הוא גילה לאורך השנים שאליטה היא מצויינת בשמירת הזכויות, אבל בשמירת הזכויות שלה ושל החברים בה".

לאחר מכן, אמרה לרוטמן נשיאת העליון אסתר חיות: "אנחנו לא עוסקים בכבודנו אלא באינטרסים החיוניים של הציבור". רוטמן השיב: "אתם בניגוד עניינים", חיות הגיבה לדבריו: "חבל לי שאתה מדבר במונחים של כבוד".