במשטרת פתח תקווה עושים מאמצים להינתק "מרעשי הרקע" ולהתמקד בשלב הזה אך ורק במקרי האלימות החמורים ששניים מהם לפחות נחשפו בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות, ובמקביל להיערך לקראת הדיון בבית המשפט מחר במטרה לבחון האם יש מקום להאריך פעם נוספת את מעצרם של הקטינים ואם כן של מי מהמעורבים?

הלינץ' בפתח התקווה: "הנוער מרגיש את הפילוג – וזאת התוצאה"
פרשת הלינץ' המחריד בפ"ת: זה פרט הזהב שהוביל למעצר החשודים
התקיפה האכזרית של הנער בפתח תקווה: ארבעה חשודים נעצרו

בינתיים אתמול האריך בית משפט השלום בפתח תקווה עד מחר (חמישי) את מעצרו של אחד המעורבים שנעצר בשלישי בשעות הצהריים המאוחרות ומעצרו של צעיר נוסף הוארך עד לשעות הערב בשל חלקו המינורי לכאורה באותם אירועים.

בינתיים הפרשה שנחשפה ברשתות החברתיות מעוררת הדים רבים ולצד כאלה הקוראים למצות את הדין עם התוקפים שנצפו בסרטון ההתעללות, ישנם, שמציעים לבחון את הנסיבות לאותו אירוע וזאת אחרי שהבינו, לטענתם כי גם הקורבן באותו אירוע קשור לכאורה לעבירות אחרות שהובילו לאותו אירוע חמור ומבזה.

במשטרה אספו מצלמות אבטחה מאזור הגינה הציבורית שבה התרחשה התקרית האלימה בין היתר כדי לבחון את גרסאות המעורבים, התוקפים והקורבן לנסיבות שהובילו אותם אל הגינה ולנסיבות שהתגלגלו לכדי התקיפה הלינץ' האכזרי שעורר זעם בקרב הציבור.

בנוסף במשטרה בודקים גם את הטלפונים של החשודים והתכתובות שהוחלפו בין עשרות נערים שקשורים לאותן שתי חונטות כפי שכינתה אותם שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה.

נכון לעת הזאת ברור כי מדובר בשתי קבוצות נערים שחלקם תושבי פתח תקווה וחלקם תושבי רמלה וגם להם יש קשר עקיף או ישיר לפתח תקווה ומפגש ראשוני ביניהם הוביל ליריבות שכללה מספר אירועים.

נציין כי חלק מבני משפחות המעורבים שמוקיעים את האירוע החמור שבו הותקף הקטין בגינה הציבורית, מספרים על אירועי תקיפה קודמים, התעללות פיזית ונפשית ואיומים שהופנו כלפי חברים מתוך הכנופיה שתיעדה עצמה "משיבה מלחמה" בסרטון האכזרי. 

לטענתם, חלק מהחברים בכנופיה היריבה "ארגנו כיפה אדומה לנערים ואירועים אלו לא תועדו. בגלל זה הילדים שלנו החליטו להגיב כי הם חשו מאוימים. אם היו פונים אלינו היינו דואגים לסגור את הנושא וליישב את ההדורים כי בכל זאת מדובר בנערים אבל זה הסלים ואנחנו בהחלט מאוכזבים וכועסים. הם חשו מצוקה וחרדה ופעלו מתוך הרגשות הללו ולא ממחשבה או כוונה. נמאס להם לחיות בפחד והם הגיעו בכמות של עשרות נערים למפגש בגינה. גם הקורבן לא הגיע לבד אלא אם הרבה חברים אבל כשהם הבינו כשהקבוצה השנייה גדולה יותר הם ברחו והפקירו אותו כביכול ולכן זה הדרדר לאירוע כזה מכוער ומיותר. כרגע אנחנו רוצים שקט, לשבת וליישב את ההדורים ולא לעורר אמוציות מיותרות. צריך לעצור את האירועים הללו".

ברקע נשמעים ברחבי פתח תקווה דיבורים על ניסיונות לסולחה, על הצעות לתשלום של אלפי שקלים לצד דרישות לסכומים גבוהים פי כמה אלא שמעורבות המשטרה גדעה את הכל והטיפול נכון לעת הזאת מופקד בידיים של החוקרים שהחלו את החקירה באופן יזום נוכח הזעזוע שעוררו הסרטונים ברשתות החברתיות.

"זו חקירה יזומה מראשיתה ולכן אנחנו רוצים למצות אותו עד תום תוך התעלמות מרעשי רקע וסיפורים שלא קשורים לאירועי התקיפה", אומרים גורמים במשטרה.