כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד זיו אייזיק, בן 20 מחולון, בגין שורה של עבירות מין שביצע, לכאורה, בקטינים ובגירים באמצעות "אינסטגרם" ו-"נוני צ'אט" ע"י מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

20 שנות מאסר נגזרו על מחבל שניסה לרצוח שוטר מג"ב בשער שכם
תקף את אשתו באמצעות כבל חשמלי: כתב אישום חמור נגד תושב שועפאט
 
על פי עובדות כתב האישום, במהלך תקופה של למעלה מחצי שנה ובעשרות הזדמנויות, פנה אייזיק למשתמשים שונים באינסטגרם ובנוני צ'אט, חלקם קטינים, הציג את עצמו בכזב בשם "שירה לוי", צעירה כבת 19 מתל אביב, וניהל עמם שיחות מיניות, במסגרתן ביקש מהם לשלוח לו תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני ואף לקיים עימו שיחות וידאו מיניות.

בעקבות בקשותיו של אייזיק ובשל מצג השווא שהציג כאילו הוא צעירה בשם שירה, שישה נפגעי עבירה, מהם ארבעה קטינים ושני בגירים, צילמו עצמם בעירום מלא או חלקי, ושלחו לו תמונות מיניות שלהם. כמו כן, שני קטינים ביצעו בעצמם מעשים מגונים ועבירות מין לבקשת אייזיק, תוך כדי ניהול שיחות וידאו איתו ובזמן שהוא צופה בנעשה .

כתב האישום כולל שמונה אישומים ומייחס לאייזיק עבירות של גרם מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים בהסכמה שהושגה במרמה באשר למיהות העושה, גרם מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים בהסכמה שהושגה במרמה באשר למיהות העושה, ניסיון לקבלת דבר במרמה, מידע כוזב, התחזות כאדם אחר ועוד.

בנוסף לכתב האישום, ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את פעולותיו המניפולטיביות של אייזיק, כאשר התייצג בפני נפגעי העבירה כאישה צעירה וניצל באופן בוטה את תמימותם. עוד צוין כי מעשיו של אייזיק, היקפם ונסיבותיהם, ובכלל זה משך הזמן בו ביצע את המעשים, כשהוא מצליח להסתירם, מלמדים על המסוכנות המינית הגבוהה הנשקפת ממנו.

החקירה בתיק נפתחה בעקבות דיווחים שהתקבלו במוקד 105 להגנה על קטינים במרחב המקוון, ובעקבות הדיווחים למוקד נפתחה חקירה ביחידה 105 בליוויה הצמוד של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.