כתב אישום הוגש נגד תושב רמלה, תושב אשקלון ואסיר, בגין הוצאת פרטי אשראי מקשישים בדרכי תחבולה, תוך התחזות לנציגי חברת תקשורת. החקירה בנושא נפתחה לפני כחודש, לאחר שהתקבל דיווח על ביצוע עסקאות בכרטיסי אשראי בהיקף של מאות אלפי שקלים ללא אישור או ידיעת בעליהם, שהנם לרוב קשישים.

מטענים, ירי והצתה: נחשפה כנופייה שהטילה את אימתה על המרכז
יותר שימוש במזומן וריבוי הלבנות הון: המגמה המדאיגה של הפשיעה הכלכלית

פעולות חקירה שבוצעו ע"י חוקרי היחידה הביא למעצר השלושה, שהוארך מעת לעת, לאחר שנכלאו. עוד על פי כתב האישום, "הנאשמים נהגו לפעול בצוותא שהתחזו טלפונית לנציגי חברה מוכרת וקיבלו באמתלה מלקוחות פוטנציאלים מספרי כרטיסי אשראי, תוך יצירת שיחת ועידה משותפת עם הקורבן ועם הנתב הקולי של חברת התקשורת, על מנת לייצר מצג שווא שהם נציגי החברה, המבקשים "לעדכן פרטי תשלום".

הנאשמים רכשו באמצעות פרטי האשראי של הקורבנות מוצרי אלקטרוניקה, חשמל וסלולר בשווי של מאות אלפי שקלים. בסך הכל, מדובר ב-14 אישומים המתייחסים לעבירות שבוצעו במהלך החודשיים האחרונים.

האסיר אך ביצע שיחות טלפון מתוך המעצר, ויצר קשר עם הקשישים, התחזה לנציג חברת האשראי ובאמצעות מספרי האשראי היה מבצע עסקאות רכישה של מוצרים, כשאת הסחורה היו אוספים שותפיו. בנוסף להגשת כתב האישום, הוגש נגד השלושה בקשה להארכת מעצרם. 

במשטרה ביקשו להזכיר לציבור כי חברות האשראי מחזיקות בכל פרטי כרטיסי האשראי, ולכן במידה שנציג לכאורה מבקש את מספר האשראי, ייתכן מאוד שמדובר בהונאה.