עינת קליש ראש עיריית חיפה שוחחה היום (רביעי) עם 'מעריב' בעקבות אירוע הרצח שאירע בצהריים בעיר. "התחושה קשה מאד והיא מצטרפת לרצף אירועים מהתקופה האחרונה שמצביע על חוסר משילות רציני מאד והיחלשות מאד משמעותית של כל גורמי השיטור והביטחון בעיר".

לא השיגו את היעד הישיר לחיסול - ופגעו בבן משפחתו | פרטים חדשים על הרצח בחיפה
טבח מזעזע בבסמת טבעון: זוג הורים ושלושת ילדיהם נורו למוות מטווח קצר

"אחרי חמש שנים של פניות אינסופיות להגדלת מצבת כוח האדם במשטרה ולאחר סיור עם המפכ"ל במשך שלוש שעות כדי לבחון את כל מוקדי הפשע במהלכו אף נחשפנו לעסקת סמים שהובילה למעצרים בזמן אמת, לא השתנה דבר", המשיכה. "אנחנו רוצים להקים שיטור עירוני, וזו הדרישה שלי אבל מסתבר מה שידוע שמשטרת ישראל לא רואה את חיפה ולא רואה את הצפון בכלל. אין ספק כי החיסול הבוקר הינו בבחינת אירוע קריטי שאי אפשר להתעלם ממנו ובהחלט הוא מוסיף חרדה לתושבים ולא בכדי".

בהמשך הוסיפה: "לפני כשנתיים הקמתי יחידת שיטור בתוך העירייה בתקציב של 12 מיליון שקלים אבל זה לא אפקטיבי ללא תוספת של המשטרה. לבחורים שלנו למרות שהוסמכו על ידי המשטרה אין סמכויות של שוטרים. אז מפקחי היחידה מגיעים ראשונים בדרך כלל  לזירות אבל אין להם את היכולת לפעול בהתאם לסמכויות המשטרה. ביקשנו עשרות פעמים להאציל סמכויות למפקחים במגבלות המותר אבל כלום ושום דבר".

בעקבות האירוע את מקבלת פניות מתושבים מודאגים?

"אנחנו כל הזמן מקבלים פניות. אי אפשר להגיד שיש רגיעה בנושא של ביטחון אישי בחיפה בפרט ובצפון בכלל. אני בקשר יומי עם מפקד תחנת משטרת  חיפה כולל במהלך כיפור בעקבות האירוע שבו  עשרות רוכבי אופנועים  מהצפון הגיעו לאיים על אזרחים. המשטרה יוצאת מגדרה לעשות ככל שביכולתה אבל זה לא מספיק והבעיה כולה של הממשלה שלמעט הודעות חלולות לא עושה כלום. זו פנייה שלי לממשלה להפסיק עם הסיסמאות ולהתחיל לבצע".