בצה״ל נערכים לכך שחמאס ימשיך בניסיונות להפעיל לחץ על ישראל באמצעות הפרות הסדר האלימות על הגדר והפרחת בלוני תבערה - גם במהלך חג הסוכות.

צה"ל תקף עמדות חמאס שלוש פעמים תוך שעה; הפלסטינים באיום על ישראל

חמאס, סבורים בצה״ל, מעוניין להפעיל לחץ על מנת לקבל כספים עבורו והקלות לרצועה ועל כן הלחץ שלו מכוון כלפי הקטארים, המצרים וכלפי ישראל - לחץ שבשלב הזה אינו נושא פרי עבור חמאס. 

במערכת הביטחון סבורים כי עד להסלמה משמעותית יותר בעזה יש עדיין מרחב בלימה. אולם, ככל שהמצב יימשך לאורך זמן, כך צפוי צה״ל להחריף את תגובותיו.

בשלב זה, תקיפת עמדות חמאס מכוונת בעיקר על מנת להעביר מסר לארגון כי ישראל לא תשלים עם הסלמה נוספת. בישראל סבורים כי חמאס מנסה להגביל את היקף האירועים על מנת שלא להגיע למצב של הסלמה. לכן, אירועי הגדר הם בהיקף שנע בין כמה עשרות למאות בודדות מדי ערב. עם זאת, מדובר בגרעין קשה, שמגיע עם מטענים ובחסות הפרות הסדר כבר היו מספר מקרים של ירי ברחוק באקדח. בשני מקרים זיהו צלפי צה״ל את המחבלים החמושים, ירו לעברם ופגעו בהם.

בתוך כך, כוחות משטרה גדולים הגיעו אתמול לגבעת שדה יונתן בבנימין ופינו את המאחז הלא חוקי. לטענת המפונים, במהלך הפינוי נקטה המשטרה אלימות קשה כלפיהם.