פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר היום (שישי) כתב אישום כנגד יעקב שמואל, תושב אור יהודה בן 28, לאחר שקשר קשר לרצח שמעון דדון ז"ל בראשון לציון.

מכתב האישום עולה כי יעקב, יחד עם רונן ירמיהו, רן יחזקאל, דור יוסף ודניאל ארובנייב, השתייכו לחבורה עבריינית שבראשה עמדו האחים דין ושון קסנטיני. לחבורה סכסוך רב שנים עם האחים נועם כחלון ואבי כחלון, העומדים בראש חבורה עבריינית אליה השתייכו, בין היתר, משה דמתי, נאור אסרף ושמעון דדון ז"ל. לגל שושני היכרות עם האחים כחלון על רקע חובות כספיים של גל לאחים כחלון.

בני החבורה רונן, רן, דור, ויעקב, קשרו קשר לגרום בכוונה למותם של האחים כחלון. בשלב מסוים, החליט דור לצרף לקשר את גל, במטרה שיצור קשר עם נועם כחלון או אחר מחבורתו ויתאם מפגש להסדרת חובו. גל ידווח על מיקום המפגש ומועדו המדויקים בכדי להוציא לפועל את התוכנית. ב-18.8.21 נפגשו שמואל ובני החבורה בבית קפה בתל אביב, בכדי לתאם את תכנית הרצח.

בנוכחותם של דור ושמואל, שלח גל לנועם כחלון הודעה קולית – "נועם אח שלי היקר והאהוב, כפרה עליך, הנה הנהג בא לאסוף אותי, סיימתי אחי, לאן לבוא חיים שלי? צריך אותך בארבע עיניים אחי, כאילו מה זה בארבע עיניים, אין לי בעיה שאחיך, כן, צריך להחליף איתך מילה כפרה". לאחר שתיאם גל עם כחלון את המפגש, הודיעו דור ושמואל לרונן ורן את הפרטים. השניים הצטיידו באקדח חצי אוטומטי מסוג "גלוק", אותו הסתירו מבעוד מועד.

בשעה 16:00 באותו היום יצאו האחים כחלון, דמתי, אסרף ודדון ז"ל מהמשרד של האחים כחלון, בכדי להיפגש עם גל במקום המפגש. גל שהגיע למקום המפגש צעד לעברם ושוחח עם האחים כחלון במטרה לעכבם. בשעה 16:15 הגיעו רונן ורן למקום. לאחר שהנוכחים הבחינו בהם והחלו להתפזר, רונן ורן ביצעו פניית פרסה תוך שרונן שלף את האקדח. נועם כחלון ודמתי זינקו על קטנוע ונועם החל לנסוע בו תוך שדמתי אוחז בו.

מזירת האירוע בראשון לציון (צילום: אבשלום ששוני)
מזירת האירוע בראשון לציון (צילום: אבשלום ששוני)

רונן החל לירות לעברם, בעודו מסכן עוברי אורח. במקביל לאמור, החל דדון ז"ל להימלט רגלית לרחוב סמוך. רונן זינק מהקטנוע והחל לרדוף אחריו, תוך שהוא יורה לעברו, עד שנפל ארצה וגם לאחר מכן, כדי לוודא את מותו. בשלב זה הגיע רן הגיע עם הקטנוע לאסוף את רונן. רונן זינק על הקטנוע והשניים נמלטו מהמקום. מותו של דדון נקבע במקום.

רונן ורן נמלטו מהמקום באמצעות הקטנוע, השליכו את האקדח לתעלה בצדי הכביש ובהגיעם לנווה מונוסון הותירו שם את הקטנוע ואת כלל הציוד שלהם. לאחר הרצח, הגיע הנאשם מספר פעמים לנווה מונוסון באמצעות רכב בכדי להשמיד את הציוד ששימש את רונן ורן ברצח. כתב האישום מייחס לשמואל עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), רצח בנסיבות מחמירות (כוונה מועברת), שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.