לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמות מחוץ לכתלי בית המשפט, הגיעו הבוקר (רביעי) ישראל זעירא, יו"ר ארגון "ראש יהודי" ונציגי עיריית תל אביב לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם ביקשה עמותת ראש יהודי שיאפשרו לה לבנות את הסוכה ולקיים את ההקפות השניות בכיכר דיזנגוף. לאחר שהתקיים הדיון, לא הושגה פשרה והצדדים מחכים לפסק הדין. 

"הפוליטיקה ניצחה את ההיגיון": ארגון 'ראש יהודי' במתקפה לאחר החלטת ביהמ"ש
לאחר העימות ביום כיפור: ראשי המחאה מעלים הילוך נגד "ראש יהודי"
 
"כבר במוצאי יום כיפור, לפני תקיעת שופר, נעמדתי לפני כל הקהל ומחלתי ואמרתי שאני סולח לפורעים בשמי ובשם משפחתי". סיפר זעירא. "פה קרתה פעולה הענשה - להעניש את הקורבן במקום להעניש את האשמים. לא שמעתי שעיריית תל אביב הגישה כתבי אישום נגד הפורעים שהרסו את תפילת יום כיפור למרות שהתפילה הייתה ברישיון והם עשו הפגנה בלתי חוקית". 

אבל המשטרה צריכה להגיש כתבי אישום, לא העירייה. 
"נכון. בגלל שהעירייה איננה גוף מעניש, ועם כל הכבוד היא שלטון מוניציפלי, היא לא יכולה להעניש גופים לגיטימיים שפועלים כל השנה בשיתוף פעולה מלא, ולהעניש בצורה כל כך שרירותית את ראש יהודי. מדובר בקהילה תוססת וחיה של צעירים שרוצים ללמוד תורה ולהתחזק מרצונם החופשי".

"יש ציבור חילוני ומסורתי ענק שצמא למסורת, צמא להתקרב, להתחזק ולרקוד בהקפות שניות ולתת כבוד לתורה ולשמוח בשמחתה", הוסיף. "לא יעלה על הדעת שבגלל גורמי שוליים קיצוניים וסהרוריים שחירבו את כל הקדוש לעם ישראל ביום כיפור, העירייה תיתן להם פרס ותעניש את ראש יהודי. לכן הגענו לבית המשפט - כדי לקבל צדק". 

מגיע לדיון. ישראל זעירא (צילום: אבשלום ששוני)
מגיע לדיון. ישראל זעירא (צילום: אבשלום ששוני)

מגיע לדיון. ישראל זעירא (צילום: אבשלום ששוני)
מגיע לדיון. ישראל זעירא (צילום: אבשלום ששוני)

העירייה טוענת שעושים הקפות שניות בהמון מקומות בתל אביב. למה שלא תצטרפו אליהן?
"ראש יהודי פועלת במרחק 100 מטר מכיכר דיזינגוף, זה מהמקום הטבעי שלנו ושם פעלנו בשנים האחרונות. בשנה שעברה היו למעלה מ-1,000 איש בהקפות השניות שלנו בלי שפרסמנו בכלל. אי אפשר להגיד שאנחנו פועלים בעשרות מוקדים אחרים, כי עם כל הכבוד אתם עירייה של חצי מיליון נפש".

כזכור, בשבוע שעבר שללה עיריית תל אביב את היתרי הארגון להקמת סוכה בעיר, זאת לנוכח הפרת הנחיות העירייה והחלטת בית המשפט על ידי אנשי העמותה בערב יום הכיפורים. בראש יהודי פנו לבית המשפט וביקשו צו-ביניים נגד ההחלטה. לאחר בקשת ההקפאה, החליט בית המשפט לדחות אותה ולבקש מהצדדים להגיע להבנות, מה שלא צלח.