במסגרת מבצע אכיפה משולב של רשות הטבע והגנים ופעילות סמויה, נעצר שלשום תושב אחד היישובים בצפון ליד נהריה בשנות ה-60 לחייו בחשד להרעלת חיות בר. כך, הותר היום (שישי) לפרסום. 

מבצע האכיפה יצא לפועל לאחר שבסוף השבוע שעבר התקבלה תלונה במשטרת תחנת נהריה כי ככל הנראה הורעלה כלבה ביישוב בו היא מתגוררת. בתוך כך, יצאו שוטרי תחנת נהריה ביחד עם פקחי רט״ג מהיחידה למניעת הרעלות בשיתוף עם הפקחים האזורים של מרחב גליל עליון לבצע בדיקה בשטח, ובמהלכה התברר כי יש חשד להרעלה באמצעות פיזור פיתיונות בשר מורעלים ומהילת רעל במיכלי שתיה.

במהלך פעילות סמויה של מספר ימים תועד החשוד כשהוא קושר עצמו לחומרי הרעל. במסגרת הפעילות אותרו מספר פגרי חיות בר כדוגמת: חזירי בר, נמיות, קיפודים, תנים וכלבים בסמוך למטע האבוקדו שבבעלות החשוד, שעל פי החשד הורעלו בזדון.

שוטרי תחנת נהריה עצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירה ראשונית בתחנת נהריה בגין צער בעלי חיים והתעללות בבעלי חיים. החשוד קשר את עצמו למקרי ההרעלה ושוחרר בתנאים מגבילים, בקרוב יוגש נגדו כתב אישום.

בעל חיים שהורעל (צילום: דוברות המשטרה)
בעל חיים שהורעל (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד תחנת נהריה, סנ"צ בועז סמוכה, מסר: "הרעלת חיות בר היא עבירה חמורה ביותר ובעלת השפעה הרסנית לטבע ובכלל. על כן, משטרת ישראל, יחד עם גורמי האכיפה הנוספים ורשויות החוק פועלים מסביב לשעון ומשקיעים משאבים רבים על מנת למגר תופעה זו ולמצות את הדין עם העבריינים הפוגעים בטבע של כל תושבי המדינה". 

ליעד לינג, ממונה חקירות ומודיעין במחוז צפון של רשות הטבע והגנים מסר גם כן: "החשוד עוכב לחקירה במהלכה קשר עצמו לעבירה ונפתח כנגדו תיק חקירה. כמו כן הוא נחקר במשטרה בעקבות מותה של הכלבה". עוד הוסיף לינג: "מדובר בהרעלה חמורה שכן מלבד הכלבה נפגעו מההרעלה בעלי חיים במקום כגון קיפודים וחזירים. במזל גדול נמנעה הרעלת עופות דורסים הנמצאים בסכנת הכחדה ונמנעה סכנה ממשית לחיי בני אדם אשר היו עשויים לבוא במגע עם המים המורעלים. אני קורא לחקלאים שניתקלים בנזקי חקלאות לא לקחת את החוק לידיים ולבצע הרעלות אלא לפנות לרשות הטבע והגנים לשם קבלת סיוע והכוונה מקצועית לטיפול במניעת הנזקים".

מצ"ב וויזואליה - דוברות המשטרה