כתב אישום הוגש אמש (חמישי) נגד תושב בית שמש ותושב אילת בשנות ה-30 לחייהם בגין גניבה ופריצה לרכב בראשון לציון. השניים נעצרו בתחילת החודש, לאחר גנבו שקית שהכילה ציוד אישי ופרצו לרכבה של רוחצת בחוף הים. כשניסתה קורבן הגניבה לעצור אותם, החלו הנאשמים בנסיעה מסוכנת, פרצו את מחסום החניון ונמלטו כאשר הקורבן, שנתלתה על חלון הרכב בניסיון להשיג את רכושה, נחבלה קלות בגופה.

בתאריך ה-1 לאוקטובר, בילתה הקורבן, אישה בת 60, יחד עם בני משפחתה בחוף הים בראשון לציון, בשלב מסוים, בעת שיצאה מהמים, הבחינה כי תיקה נפתח ושקית שבה היה רכושה האישי, שכלל בין היתר - פלאפון, מפתחות רכב וצמיד כסף, נעלמה. לאחר חיפוש קצר, ניגשה לכיוון רכבה שחנה בסמוך, שם הבחינה ברכבה, כשלצידו עומדים שני הנאשמים, כאשר אחד מהם עסק בפתיחת הדלת האחורית.

בשל כך, צעקה הקורבן לעברם והנאשמים החלו מיד בנסיעה בחניון לכיוון מחסום היציאה, כשהיא רצה בעקבותיהם. בסמוך למחסום, ניגשה לכיוון חלון הנהג וביקשה לקבל חזרה את רכושה תוך שאחזה בקורת דלת הרכב. בשלב זה, החל הנאשם שנהג ברכב בנסיעה, תוך שידה של הקורבן אוחזת ברכב, פרץ את המחסום והחל נמלט מהמקום כשהיא נגררת לצד הרכב מספר מטרים עד ששחררה את אחיזתה ונפלה על הכביש. כתוצאה מכך, נגרמו לה חבלות בגופה. 

גניבת הרכב בראשון לציון. צילום: דוברות המשטרה

שוטרי תחנת ראשון לציון במחוז מרכז שהוזעקו למקום, פעלו במהירות לבירור המקרה ופרטי הרכב הנמלט. במסגרת פעילות משולבת של מחוזות המשטרה לאיתורם של החשודים, הועבר דיווח אודות המקרה לשוטרי תחנת בית שמש במחוז ירושלים, שהחלו בסריקות אחר הרכב שנע לכיוון גזרתם. בלשי תחנת בית שמש איתרו את הרכב ובו שני הנאשמים, תושב בית שמש ותושב אילת בשנות ה-30 לחייהם, והם נעצרו לחקירה על ידי הבלשים.

שני הנאשמים הועברו לחקירה בתחנת בית שמש, שם אחד הנאשמים איים על הבלשים, סירב להיחקר והשתולל. כבר למחרת היום הובאו השניים בפני בימ"ש שנעתר לבקשת המשטרה והורה על הארכת מעצרם במספר ימים לטובת מיצוי פעולות החקירה. לאחר שחוקרי תחנת בית שמש השלימו בימים אלו את החקירה וגובשה תשתית ראייתית נגד הנאשמים, הגישה אמש יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים כתב אישום נגדם לבית המשפט, לצד בקשה להורות על מעצרם עד לתום ההליכים.

רפ"ק אביעד בלמס, קצין החקירות והמודיעין בתחנת בית שמש של מחוז ירושלים סיפר: "מעצרם המהיר של הנאשמים שהגיעו לבצע מעשים פליליים במסווה של בילוי תמים בחוף הים, הנו תוצר של שיתוף פעולה מקצועי ומהיר בין יחידות משטרת ישראל במחוז ירושלים ובמחוז מרכז, לצורך איתורם של העבריינים, מעצרם ומיצוי הדין עמם למען שמירת ביטחונו של הציבור ורכושו. אנו משקיעים את מיטב היכולות המבצעיות, הטכנולוגיות והאמצעים השונים על מנת לשים ידנו על חשודים המעורבים בעבירות אלו ובכלל. כך גם במקרה זה בו נמלטו הנאשמים תוך סיכון חייה של אזרחית תמימה ונחושה, ועשו דרכם אל גזרת העיר בית שמש עם השלל שגנבו. השניים אותרו במהירות על ידי בלשי התחנה ונעצרו לחקירה שהבשילה בתוך ימים ספורים לכדי כתב אישום שהוגש על ידי התביעה המשטרתית. נמשיך לפעול כך כל העת למען האזרח בטחונו ורכושו״.