"בעקבות האירוע שבו השוטרים עצרו בגופם את מתקפת הטרור הרצחנית הזאת, מקבלת משטרת ישראל מקום של כבוד והיא תהווה גורם מרכזי בתפיסת הביטחון גם לשנים הבאות", כך מאמינים בכירים במשטרת ישראל.

צבי יחזקאלי טען: "כוח חמאס לא נפגע"; עימות התפתח בשידור | צפו
הטיחו אוכל על רכבה: עימות חריף בין אזרחים לשרה רגב מחוץ לביה"ח שיבא | צפו

"שוטרי משטרת ישראל היו הראשונים גם להגיב וגם לשלם בגופם כדי להגן על תושבי מדינת ישראל. סיפורי הגבורה של השוטרים במערכה הזאת ייכנסו לדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל", הדגישו הבכירים.

"ככל שחולף הזמן אנחנו מבינים את גודל הזוועה והאסון כשהותרו לפרסום שמותיהם של 47 שוטרים ולוחמי מג"ב שנפלו חללים במלחמה. בנוסף 10 פצועים קשה ו-12 נעדרים עדיין", אומר קצין בכיר במשטרה.

לדבריו, "המשרד לביטחון לאומי מקבל ומקדם כל בקשה להתחמשות ופניות של רשויות מקומיות אשר בכוונתן להקים יחידת מתנדבים כיוון שאנחנו בזמן מלחמה והכל בתיאום עם המשטרה.  אנחנו נקדם ונסיר חסמים כיוון שמדובר בהגנה על הבית. יחד עם זאת אסור שיהיה כאוס, אסור שיהיו אנשים שמסתובבים ברחובות עם נשקים ומפקד האירוע לא יודע על זה אחרת ניקלע לאירוע דו"צ. אנחנו נעשה את הבדיקות תוך כדי תנועה, נחבק את הכוונה ונדע לתת להם מענה".

"אנחנו ערוכים לכל תרחיש אפשרי בכל הסוגים ובכל הגזרות לרבות לאירועי 'חומת מגן 2', אם כי אין לנו נכון להיום מידע מודיעיני. מבחינתנו הפקנו לקחים של אירועי הדרום ויישמנו את המסקנות באירועים בצפון. אחד הלקחים הם להגיע בצורה מדורגת לאירועים על מנת שלא להיקלע לאירועי 'כיפה אדומה' כפי שקרה בדרום, שלוחמי משטרה נתקלו במחבלים בזמן שהיו בדרכם לטפל בזירות", אמר גורם בכיר במשטרה והוסיף: "החל משבת בשעות הבוקר המוקדמות מצאנו את עצמנו בתקיפה אכזרית של מחבלים".