63 תושבי ישראל, מרביתם ערבים ישראלים, נעצרו ונכלאו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר בחשד לעבירות של הסתה ותמיכה בארגון טרור וכן פגיעה בצה"ל. 

"לא עוברים לסדר היום": עשרות ישראלים נעצרו בחשד להפצת הסתה ברשת

בעקבות פעילות יסודית ומעמיקה של היחידה המשימתית לטיפול בעבירות ההסתה, שהוקמה בהנחייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בראשותה של תנ"צ שלומית לנדס ובשיתוף הפרקליטות, נוטרו וטופלו על ידי המשטרה עד היום (רביעי) 158 מקרים בהם עלה חשד להסתה ותמיכה בארגון טרור. עד כה, אושרו לפתיחת חקירה 89 מקרים ומבצעי העבירות נעצרו לחקירה ומרביתם, כאמור, נכלאו בדרך לכתבי אישום. בחלק מהמקרים, כשעלה כי המפרסמים הסירו את אותם פוסטים מעוררי סלידה וכי מדובר באירוע חד פעמי, החשודים נשלחו למעצר בית והחקירה בעניינם נמשכת.

רק בשישי האחרון עמד מספר הפרסומים על 80 בלבד והותרו לחקירה כ-35 מקרים, כך שבתוך ארבעה ימים בלבד המספר הכפיל את עצמו, מה שמצביע על תופעה מסוכנת שצומחת ברשתות החברתיות ומרביתה בקרב החברה הערבית. בין היתר, תושבת בית חנינא, סטודנטית במוסד לימודי בירושלים, נעצרה לאחר שפרסמה דברי תמיכה בטרור על רקע ג'יפ צה"לי שנמצא בידי ארגון הטרור. החשודה תובא היום לדיון בהארכת מעצרה בבית המשפט. 

תקיפת מטרות חמאס בשטח רצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

בכמו כן, שוטרי תחנת עוז עצרו אמש שלושה חשודים במקרים שונים, לאחר ניטור מהיר של חמ"ל התודעה במחוז ירושלים, בחשד שפרסמו ברשתות החברתיות דברי שבח, הסתה והזדהות עם מעשי טרור. בתום חקירה בימ״ר ירושלים, הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד דרשן מצור באהר, זאת לאחר שהשמיע דברי הסתה במסגד בירושלים. 

הצהרת תובע נוספת הוגשה נגד צעיר נוסף שהופיע בסרטון שפורסם ברשת ובו תמך בטרור, תוך שהציג בפלאפון סרטון של חטופים ישראליים. חשוד נוסף, תושב עסאוויה, נעצר לאחר שפרסם ברשתות החברתיות לפני כשבוע דברי הסתה וקריאה לביצוע פעולות טרור. עם סיום החקירה וביסוס תשתית ראייתית כנגד החשוד, אמש הוגשה נגדו הצהרת תובע בבית המשפט בכוונה להגיש נגדו כתב אישום, ומעצרו הוארך גם כן עד לתאריך ה-20 לאוקטובר.