למעלה משבע שעות ממשיכים כוחות משטרה של מחוז מרכז, לרבות חבלנים, בסריקות במתחם קניון רננים ברעננה, וזאת בעקבות דיווח שהתקבל בשעות הצהריים המוקדמות אודות חפץ חשוד שהוכנס לקניון. כפי שציינו עשרה כלבנים, חבלנים ושוטרים, סורקים כל פינה בקניון ובסביבתו, כשמדובר בשטח מרובע הנאמד על למעלה ממאה דונם.

עד כה לא נמצא חריג, אולם בהנחיית מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הכוחות לא יתפנו מהמקום עד לזיכוי מלא של הקניון. במקביל, עושים במשטרה מאמצים לנסות ולאתר את המדווח, ובנוסף כאמור, בדיקה של מצלמות האבטחה של הקניון כדי לפסול כל חשד לגבי אירוע פלילי ופחע"י. יש לציין כי נוכחות כה גדולה של משטרה במקום מעוררת בהלה בקרב תושבי רעננה ומייצרת הודעות כזב בקבוצות הווטסאפ.

במשטרה דוחים את התנהגותם של אזרחים שמנצלים את המצוקה וזורעים בהלה מיותרת, שכן לא ניתנה כל הנחיה להסתגר בבתים, בניגוד למסר שהועבר לכאורה בין התושבים, מסר שכאמור הופרך על ידי המשטרה. הכוחות ימשיכו לשהות במקום ככל שיידרש.

נבהיר כי בנוסף לאירוע האמור, מתנהלים סיורים ברעננה, בכפר סבא ובערים הסמוכות בשוטף, ובחלק מן המקרים אותרו גם שוהים בלתי חוקיים, לכן אין לקשור בין אירוע קניון רננים לבין איתור שוהים בלתי חוקיים במקומות אחרים. עקב התקופה והחשש של התושבים במשטרה לא לוקחים סיכונים, ועורכים בדיקה מוקפדת עד לטיהור מלא של המקום.