שוטרי מחוז מרכז עצרו הלילה (ראשון) תושב רהט אשר עבד כעובד קבלן בבית חולים בשרון, בחשד שפרסם ברשת סרטון ובו התבטאות גזענית כלפי יהודים.

היום ה-23: צה"ל מגביר את קצב האש, מעל 450 מטרות הותקפו בלילה | שידור חי
"חלק מהם בסכנת חיים מיידית": גוברות הדאגות למצבם של החטופים

חוקרי תחנת כפר סבא פתחו הלילה בחקירה עם קבלת דיווח בדבר פרסום ברשתות החברתיות בגין התבטאות גזענית כלפי יהודים. כאמור, השוטרים איתרו את החשוד המופיע בסרטון, צעיר בשנות העשרים לחייו, אשר עבד על פי החשד כעובד קבלן בבית החולים, ועצרו אותו לחקירה. בסיום החקירה תבחן המשטּרה את הבּאתו לדיון בבית המשפט, בבקשה להאריך את מעצרו בהתאם לממצאי החקירה.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, אמר בתגובה: "אני מברך על פעילות מהירה ונחושה לסגירת מעגל ולמעצר המעורבים! כפי שהבהרתי לא פעם מתחילת הלחימה, משטרת ישראל תעמוד כחומה בצורה מול כל גילוי אהדה או הסתה. אפס סובלנות להסתה הפרועה ולטרור, אפס סובלנות לתמיכה בטרור ובחמאס דאעש".

מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון, מסר כי "למי ששכח אנחנו נמצאים במלחמה על הבית! מחוז מרכז יטפל בנחישות ובמהירות בכל התבטאות המעלה חשד לתמיכה והזדהות עם ארגוני טרור והסתתה לאלימות. המחוז משקיע רבות בניטור פוסטים מסיתים ונגיע לכל אחד שיאתגר אותנו!".

עובדים בבית החולים מאיר מקללים יהודים (צילום :רשתות חברתיות)

בנוסף, במהלך סוף השבוע התקבלה תלונה במשטרה אודות מספר הודעות שהופצו למספר תושבים בעפולה בהן נכתב: "שלום יא ציוני, מחכים לפגוש אותך, אנחנו בדרך מג'נין לכבוש את עפולה. לצאת מהר למערב העיר, לא רוצים לפגוע באזרחים. חמאס = דאעש".

מיד עם קבלת התלונה נפתחה חקירה מהירה במהלכה זוהו פרטי החשוד בהפצת ההודעה, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו. שוטרי תחנת עפולה הגיעו לביתו ועצרו אותו. לאחר חקירתו מעצרו הוארך בבית משפט השלום בנצרת עד היום ובהתאם לממצאי החקירה הוא יובא פעם נוספת בפני שופט בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.