מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי, ניצל שיחות שקיים עם מפקדי מרחבים ותחנות ברחבי הארץ כדי להטמיע בהם את התובנות שהוא מבקש לפעול על פיהן בימים אלו. "אפס סובלנות כלפי מי שקם עלינו בתקופת מלחמה".

כאמור המפכ״ל רנ"צ שבתאי, קיים שיחות עם כלל מפקדי המרחבים ותחנות המשטרה בארגון במהלכן שיבח אותם ואת פקודיהם על הנחישות, החתירה למגע, אומץ הלב, ההקרבה והשרות לכלל הציבור בימי הלחימה ובכל ימות השנה. 

בדבריו ציין המפכ״ל: ״עברתי בין הפצועים, השוטרים והלוחמים ואני אומר לכם, יש לנו משטרה של גיבורים. לשמוע על שוטרת פצועה שמרימה רימון ומחסלת ארבעה מחבלים או שוטר הוצל״פ שבכלל הגיע לתגבר את התחנה ונלחם במחבלים. אלה גיבורים. תהיו גאים במדים שלכם תהיו גאים בדגל שלנו״. 

בהמשך דבריו הוסיף המפכ״ל: ״אני מצפה לאפס סובלנות כלפי כל מי שקם עלינו בזמן מלחמה. מוכנות מבצעית, תגובה לאירועים, לא לאפשר פגיעה בעורף ולעטוף את כלל התושבים שלנו. עם ישראל סומך עלינו״. 

המפכ״ל אמר למפקדים כי משטרת ישראל תנציח את זכרם של שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג״ב והימ״מ שנפלו בהגנה על תושבי הדרום, בקרבות מול חוליות המחבלים שפלשו לשטח ישראל ב-7 באוקטובר ובכך מנעה משטרת ישראל את התקדמות המחבלים צפונה והוסיף כי גבורת הנופלים תסופר גם לדורות הבאים.