חקירת פיגוע טרור הובילה את השוטרים לחשיפת הונאה גדולה: יחידת ההונאה במחוז ירושלים עצרה בחודש שעבר חשודים בעבירות הונאה של כרטיסי אשראי, שפרטיהם נגנבו ע"י עובדי מלון שצילמו כרטיסי אשראי של לקוחות. עם סיום החקירה במשטרה, הוגש נגדם כתב אישום ע״י יחידת התביעות במחוז ירושלים.

שני שוטרים נפצעו באורח קשה וקל בפיגוע ירי בירושלים; המחבל חוסל

מספר ימים לאחר פרוץ המלחמה, בתאריך ה-12 לאוקטובר בשעות הערב, התרחש פיגוע ירי בתחנת שלם של מחוז ירושלים, כשמחבל ירה לעבר כוח משטרה מחוץ לתחנה ונוטרל ע״י שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב. כתוצאה מהפיגוע, נפצע שוטר אחד באורח קשה ושוטר נוסף באורח קל, והחקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים.

במסגרת חקירת הפיגוע, בתאריך ה-15 לאוקטובר, נעצר חשוד, תושב סילוואן בן 23, ונבדקה מעורבותו ביחס לפיגוע - ונשללה. יחד עם זאת, במסגרת חקירתו, התגלו במכשיר הטלפון הנייד של החשוד, מעל למאה צילומים של כרטיסי אשראי. 

תמונות כרטיסי האשראי שצילם החשוד בהונאה (צילום: דוברות המשטרה)
תמונות כרטיסי האשראי שצילם החשוד בהונאה (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות הגילוי, הועברה החקירה בעניינו למחלק ההונאה בימ״ר מחוז ירושלים. מהחקירה עלה כי עפ״י החשד, החשוד שעבד במלון בירושלים בתור מלצר צילם באופן לא חוקי וללא ידיעת הלקוחות שאותם שירת במקום את כרטיסי האשראי שנמסרו לו בכדי לשלם על הזמנותיהם של אותם לקוחות. באמצעות אותם הפרטים שהשיג בעקבות אותם הצילומים, החשוד ביצע יחד עם חשודים אחרים רכישות באינטרנט. 

במסגרת החקירה נעצרו מספר חשודים נוספים, תושבי מזרח ירושלים, בחשד למעורבותם בהונאת אשראי זו. עם התקדמות החקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים, התבססה תשתית ראייתית למעורבותם של שניים מהחשודים הנוספים שנעצרו לפני כשבוע - בני 23, תושבי מזרח ירושלים, שהיו שותפיו המרכזיים של החשוד הראשון שנעצר. 

תמונות כרטיסי האשראי שצילם החשוד בהונאה (צילום: דוברות המשטרה)
תמונות כרטיסי האשראי שצילם החשוד בהונאה (צילום: דוברות המשטרה)

מעצרם של שלושת החשודים הוארך מעת לעת בבימ״ש. לאחר שחוקרי ההונאה בימ״ר ירושלים השלימו את פעולות החקירה וביססו תשתית ראייתית נגד השלושה בחשד לעבירות הונאה, עבירות על חוק שירותי תשלום וקשירת קשר לביצוע פשע. מעצרם של שלושת החשודים הוארך מעת לעת בהתאם לצרכי החקירה. אמש הגישה יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים נגדם כתב אישום לצד בקשה להארכת מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים. 

פקד יבגני ברוורמן ק׳ חקירות במחלק ההונאה במחוז ירושלים ציין: "חקירת פיגוע טרור הובילה אותנו לחשיפת הונאה משמעותית כלפי עשרות אזרחים תמימים, שמסרו כרטיס אשראי לתשלום על הזמנתם בבית עסק, ונפלו קורבן באי ידיעתם לעוקץ של חשודים שניצלו את עבודתם במלון. בכך אותם החשודים גם מעלו באמון שניתן להם ע״י מעסיקיהם בגלל בצע כסף. גם בימים אלו בהם משטרת ישראל בכלל ומחוז ירושלים בפרט, מרכזים מאמץ בפעילות בטחון שוטף, אנחנו לא מרפים גם מחשיפת עבריינות ופגיעה ברכושו וכיסו של הציבור".