ימ"ר מחוז מרכז חשפה היום (חמישי) התפתחות חמורה בפרשיית הפדופיל - "לירז", במסגרתה הצליחו החוקרים לחשוף עשרות אירועי פגיעה מינית בקטינות על ידי החשוד לירז רוזנברג ותפיסת כאלף קבצי פורנוגרפית קטינים ברשותו.

"שקרן", "לא נורמלית": ח"כ ואטורי בעימות חריג עם אזרחית בטבריה | צפו
לאחר שעוכב לחקירה בגין הפגנה: ח"כ לשעבר מוחמד ברכה שוחרר

היחידה המרכזית של מחוז מרכז ניהלה בשבועות האחרונים חקירה של פרשיית פדופיליה חמורה, שעניינה חשד לפגיעה מינית בעשרות קטינות, ברשת ומחוצה לה, על ידי תושב גבעתיים כבן 28 - לירז רוזנברג.

ראשיתה של הפרשיה המסועפת, עם קבלת מידע בדבר חשד לפגיעה מינית בנערה בת 13 תושבת השרון ברכבו של החשוד סמוך למקום מגוריה, לאחר שהכיר אותה ברשת חברתית תחת כינוי שקרי - רז בן 23 וכאמור פיתה אותה למפגש פיזי במהלכו ביצע בה את זממו.

עם התפתחות החקירה, לרבות מיצוי הראיות הדיגיטליות שנתפסו ברשות החשוד: הצליחו השוטרים לחשוף ברשותו כאלף קבצי פורנוגרפיית קטינים וכן תיעוד התקשרות ופיתוי של כ–30 נערות ישראליות חלקן מתחת לגיל 14. נוכח התפתחות בחקירה, חוקרי הימ"ר יצרו קשר עם הקורבנות ונגבו מהן עדויות בליווי רווחתי ומעטפת משפחתית, ברגישות המתבקשת.

כאמור, בימ"ש הדגיש לאורך דיוני הארכת המעצר, כי "קיים אינטרס מובהק בפרסום פרטיו של החשוד על מנת לבחון קיומן של קורבנות נוספים" ולפיכך חוקרי היחידה המרכזית של המשטרה הקימו במחוז מרכז מוקד טלפוני מיוחד שיאפשר לקורבנות נוספים ליצור קשר ישיר ולדווח באמצעות שני קווים סלולאריים: 0548917630 ו–0535615908.

במשטרה בטוחים שישנן עוד קורבנות ופונים בבקשה לקורבנות או למי שמכיר מישהי שנפגעה לבוא ולהתלונן. נוכח חומרת העבירות, מספר הקורבנות הרב וגילן הצעיר, מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט בפעם החמישית עד ה-14.11.23 לשם המשך חקירה למיצוי הדין.