פוענחה פרשת הצתתה ובזיזתה של חנות האופניים בטייבה שבעליה ארגן תרומה עבור ילדי העוטף ימים אחדים לאחר פרוץ המלחמה. חוקרי השב"כ והיחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז מרכז ביצעו את מעצרם של שבעה צעירים תושבי טייבה שעומדים מאחורי מעשי ההצתה והביזה של אותה חנות וזאת על רקע אידיאולוגי-לאומני. הבוקר הוגשו בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתבי אישום חמורים כנגד המעורבים. 

ימים אחדים לאחר היוודע מימדי אסון הטבח של ה-7 באוקטובר וההחלטה לפנות את תושבי העוטף החלו בצור יצחק לגייס תרומות למשפחות כדי לסייע להן לאחר הטראומה שחוו.

בין התורמים היו גם אינאס ועלאא עמארה, המתגוררים בצור יצחק ומי שהחזיקו בבעלותם חנות לאופניים וטרקטורונים בטייבה. בני הזוג עמארה החליטו להצטרף לתמיכה בתושבי העוטף ותרמו 50 זוגות אופניים לילדים. 

פחות מיממה לאחר שנחשפה התרומה המכובדת הוצתה חנות האופניים בטייבה ועוד קודם לכן היא נבזזה וכל הרכוש שהיה בתוכה נגנב.

במשטרה טייבה פתחו בחקירה וביצעו את מעצרם של חמישה צעירים מטייבה ועם התפתחות החקירה גברה ההערכה כי מדובר באירוע שהמניע שלו לאומני ולחקירה גויסו השב"כ והימ"ר מרכז, שביצעו את מעצרם של חשודים נוספים להם יוחסו עבירות טרור ונשק.  

בתום החקירה הוגשו היום לבית המשפט המחוזי מרכז על ידי עו״ד תומר שטינברג כתבי אישום כנגד שבעה צעירים המעורבים בפרשייה המייחסים למעורבים, כל אחד לפי חלקו, עבירות של התפרצות, גניבה, נשיאת נשק, ירי, החזקת נשק ופגיעה בכבוד הדגל, וכן בעניינו של אחד המעורבים יוחסה עבירה של הצתה בנסיבות של מעשה טרור.