נהג של חברת סופרבוס הותקף הערב (רביעי) בעפולה ע"י בני נוער מקומיים. שני נערים כבני 13 עישנו באוטובוס, ובתגובה, הנהג הורה להם להפסיק לעשן. לאחר שביקש מהם זאת, הם הגיבו באלימות וקיללו וירקו על הנהג, ונמלטו מהדלת הקדמית. לאחר מכן, הנהג המשיך בנסיעתו ולפתע השליכו הנערים אבנים על האוטובוס, ואף נגרם נזק לזגוגית דלת האוטובוס. תלונה הוגשה במשטרת עפולה.

אישום: בזזו ושרפו חנות בטייבה שתרמה 50 זוגות אופניים לילדי העוטף
תלשה תמונות חטופים והתעמתה עם עוברי אורח: חשודה נעצרה בירושלים

ק' הנהג, מספר על המקרה שהותיר אותו עם תחושות קשות: ״הרגשתי ריח חזק של סיגריות באוטובוס, לאחר מכן הסתכלתי אחורה וראיתי ענן עשן סביב נערים צעירים, וכמובן שביקשתי שיכבו את הסיגריה כי אסור לעשן באוטובוס, בייחוד לא כשיש עוד נוסעים חוץ מהם. הנערים הכחישו את מעשיהם, על אף שלא היה מקום לספק. כאשר ירדו מהאוטובוס, הם קיללו וירקו עליי, בלי פרופורציות״, מספר.

״מילא הקללות, אבל למה להשליך אבנים עליי ועל האוטובוס ולסכן את הנוסעים? לאן הגענו? כל דלת האוטובוס התנפצה ועפו רסיסים״, מוחה. ״המשטרה הגיעה תוך חצי שעה למקום, לקחו עדות ממני אך כמי שכבר חווה אלימות אני יכול להעיד - גם הפעם לא יעשו דבר״. 

איתי כהן, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, אמר: ״תקופת המלחמה לא מצמצמת את הפגיעה הפיזית בעובדי התחבורה הציבורית - אלא להיפך. העובדים מסורים והתגייסו לסייע ככל שהם יכולים. הם יוצאים לעבודה בכל מצב כדי לאפשר שגרה לציבור, אך לצערנו השגרה הזאת כוללת גם אלימות נגד הנהגים. 

התחבורה הציבורית לא תוכל לפעול באופן שגרתי כשיש איום קבוע על ביטחון הנהגים. על משרד התחבורה לאמץ את מתווה כוח לעובדים למאבק באלימות, להקים בהקדם יחידת אבטחה לנהגים, ולהכיר בנהגים שמשרתים את הציבור כעובדי ציבור".