בעקבות פניית מעריב, לפני שלושה שבועות פתחה משטרת פתח תקווה בבדיקת חשד לקיומה של עבירה פלילית בעקבות פגיעה לכאורה וביזוי של דגל המדינה על ידי אחות בכירה בבית החולים בלינסון בעיר. כעת, בעקבות פנייה חוזרת של מעריב והצגת ראיות לביצוע העבירה שהוצגו בפני המשטרה, הוחלט אמש (רביעי) לפתוח את החקירה מחדש.

בחשד השתייכות לדאעש: שלושה תושבי מזרח ירושלים נעצרו
טען שיש "הסכם סודי" בין בני הזוג נתניהו - וזה סכום העתק שישלם כפיצוי

כזכור, עובדים בבית החולים וכן מטופלים ומאושפזים שהתקבלו בחדר המיון של בית החולים ובני משפחותיהם טענו כי אחות בכירה בבית החולים נראתה כשהיא קורעת דגל ישראל מודפס שלא על בד, ומשליכה אותו לפח בפרוזדור חדר המיון, כל זאת לעיני הנוכחים במקום תוך שהשמיעה אמירה: "פה לא תעוררו פרובוקציות". 

מבדיקה שערך מעריב, עלה כי לאירוע שגובל על פי החוק בעבירה פלילית שעיקרה פגיעה בסמלי שלטון, קדם אירוע אחר במהלכו ניגשה אחות ערביה לעבר עמדת מדבקות במיון שעליה היה תלוי דגל ישראל. האחות הורידה את הדגל והניחה אותו על השולחן. עובדת אחרת שהייתה בסמוך השיבה את הדגל למקומה על עמדת המדבקות, אלא שהדבר לא היה לרוחה של זו שהסירה קודם את הדגל.

לטענת המעורבים, העובדת פנתה אל האחות הבכירה וזו ניגשה בתקיפות הסירה את הדגל מאותה עמדה קרעה אותו והשליכה אותו לעיני כל לתוך פח האשפה. האחות הבכירה לא הסתפקה במעשה הנפשע אלא מיהרה לסנן: "פה לא יהיו פרובוקציות". לרוע מזלה של אותה האחות, האירוע כולו תועד הן במצלמות אבטחה של בית החולים והן במצלמות של מבקרים ועובדים.

במקביל להחלטת המשטרה לפתוח את החקירה מחדש, בבית החולים הוחלט לזמן את האחות לשימוע, אולם בשבוע שעבר הפנתה העובדת מכתב באמצעות פרקליטתה בו ביקשה לדחות את מועד השימוע בשבועיים, ובנוסף לקבל את כל הראיות שברשות בית החולים הקושרות את מרשתה לעבירות. בהנהלת קופ"ח כללית עומדים על כך שהעובדת תעמוד בפני שימוע וכאמור זה נדחה ויתקיים בשבוע הקרוב. האחות תלשה את הדגל מהקיר והשליכה אותו לפח. האירוע הונצח במצלמות האבטחה של בית החולים, אולם תחילה היו בביה"ח כאלו שניסו לגמד את חומרת המעשה, זאת חרף טענות שהעלו מאושפזים ובני משפחותיהם שנחשפו לאירוע.

כאמור בעקבות פניית מעריב התחדשה החקירה ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות.