פרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בת"א כתב אישום נגד שני קטינים כבני 14, תושבי אום אל-פאחם, לאחר שקשרו קשר לבצע מעשה טרור בדרך של רצח חייל צה"ל באמצעות סכין, ולהפוך ל"שהידים". כמו כן, ביקשה הפרקליטות לעצור אותם עד תום ההליכים המשפטיים.

בשל קידום טרור: שר הפנים ישלול אזרחות משני מחבלי חמאס
בעקבות פניית 'מעריב': חקירת האחות החשודה בביזוי סמל מדינה נפתחה מחדש

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד תמר אניס מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), עולה כי הקטינים תכננו להוציא לפועל את פיגוע הדקירה ביום 2.11.2023 בת"א. לשם כך, נפגשו השניים בבוקר בבית הספר שבו הם לומדים, כשהם מצוידים בשני סכינים ונסעו לת"א. בהגיעם למסוף 2000, החביאו את תיקיהם והחלו לצעוד הלוך ושוב באיטיות ברחוב ארלוזורוב, תוך שהם מביטים לצדדים במטרה לאתר חייל צה"ל, עד שנעצרו ונתפסו ע"י שוטרים שסיירו במקום והבחינו בהתנהגותם החשודה.

בבקשת המעצר כתבה הפרקליטות, כי "חרף העובדה שהמשיבים הינם קטינים, הם גילו תעוזה ונחישות בניסיון להגשים את תוכניתם הזדונית לרצוח חיילים ישראלים. התעוזה של המשיבים התבטאה בכך שהגיעו למתחם 'מסוף 2000' הנמצא בלב העיר תל אביב, בשעות הבוקר, בעת שהמתחם הומה חיילים ואזרחים. יודגש בהקשר זה, כי תוכניתם הזדונית לא צלחה רק בדרך נס, ובזכות עירנותם של השוטרים שהיו בסיור שגרתי במקום. כל האמור לעיל מתחזק, נוכח העובדה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה שנכפתה עליה ע"י מתקפת טרור רצחנית מרצועת עזה".

כתב האישום מייחס לקטינים עבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח.