אירוע חריג התרחש היום (חמישי) בחטיבת אחד העם 1 בפתח תקווה, כאשר לפני זמן קצר הוזעקו כוחות משטרה וצוותים של אגף הביטחון לשכונת אם המושבות בעקבות אירוע במהלכו התנהל עימות בין מאבטח של חטיבת הביניים לבין עובדי גינון המועסקים על ידי הרשות המקומית.

פרסום ראשון: מעצר על רקע פח"ע בלב העיר פתח תקווה

במהלך העימות, כך על פי החשד, הניח המאבטח את ידו על אקדחו האישי לאחר שחש סכנה לחייו. תחילתו של האירוע בדיווח שקיבל המאבטח ממורה בחטיבה ולפיו קבלני הגינון ניסו לטפס מעל גדר בית הספר ולחדור למקום. המאבטח ניגש אל עובדי הגינון, ביקש מהם להציג בפניו תעודות מזהות על מנת לוודא שמדובר בעובדים בעלי תעודת זהות כחולה, ומשאלה סירבו לבקשתו התפתח עימות שרק גדר בית הספר הפרידה בינו לבין הידרדרות לפסים אלימים. 

בשלב מסוים, כשחש המאבטח סכנה, הניח את ידו על האקדח. הנהלת בית הספר הזעיקה את אנשי הביטחון של עיריית פתח תקווה ואת המשטרה, ושוטרים שהגיעו לזירה שמעו מעובדי הניקיון טענה לפיה המאבטח שלף את אקדחו, טענה שאותה מכחיש המאבטח בתוקף.

כעת האירוע נמצא בבחינה של אגף הביטחון וחקירה של המשטרה. המשטרה אספה צילומים מתועדים מהאירוע וגבתה עדויות. צריך לזכור כי מדובר באירוע שהתרחש בזמן שבו מאות תלמידים נמצאים בשטח בית הספר ובתקופה "לוהטת" עקב המצב הביטחוני, כאשר הורים ותושבים חשים חרדה ולחץ ומנגד מערכת אגף הביטחון של העירייה ואנשי הצוות החינוכי מגלים ערנות ומנסים למנוע ככל שניתן אירועים מהסוג הנ"ל. 

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר באירוע במהלכו מאבטח בית ספר חמוש, ביקש מעובדי הגינון שעבדו ברחוב (ולא בבית הספר) להזדהות בפניו. בין הצדדים התפתח עימות מילולי, ומבדיקה ראשונית מול הגורמים בבית הספר לא היה ניסיון חדירה לבית הספר ובאירוע לא נשלף נשק ע"י המאבטח. כוחות אבטחה הגיעו למקום באופן מידי והנושא נמצא כעת בבירור. בימים אלו קיימת היערכות מרבית בכל העיר, וכל חשד או אירוע מטופל בזמן קצר ע"י הכוחות הרבים הפרוסים בשטח ובסביבת מוסדות החינוך בעיר בפרט".