האלימות בחברה הערבית לא פוסקת בצל המלחמה, ובמהלך סוף השבוע נרצחו שלושה בני אדם, האחרון היום (שבת) בבוקר. מאז תחילת 2023, כזכור, נרצחו בחברה הערבית 206 בני אדם.

רצח מחריד בלוד: צעירה בהיריון מתקדם נדקרה למוות, העובר לא שרד
אירוע חריג בפ"ת: עימות התפתח בין מאבטח חמוש לקבלני גינון שסירבו להזדהות

חשוב לציין כי הקורבן האחרון הבוקר, עבדל לטיף מקאלדה, בן 59 שנמצא ירוי וללא ברוח חיים ברכבו, בבאקה אל גרביה, לא קשור לעולם הפשע וכל חטאו היה שבנו מצוי בסכסוך עם משפחת ג'בארין. כאשר המחסלים לא איתרו את הקורבן המיועד וזה ירד למחתרת, הם פגעו בבן משפחתו ובמקרה זה באביו שחוסל מטווח קצר על ידי אלמונים.

כוחות משטרה גדולים ממחוז צפון הגיעו לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע ובמקביל ניהלו סריקות בניסיון להתחקות אחר חשודים. בתום הערכת מצב עלה חשד לפיו מדובר בחיסול ממוקד במטרה לגרום ליעד המקורי לצאת ממקום מחבואו במטרה לחסל גם את אותו והמסר שהועבר אליו היה ברור וכואב.

בשישי בצהריים בשכונת ג'ואריש ברמלה נמצא ללא רוח חיים בתוך רכב תושב העיר ולמקום הוזעקו צוותים של מד"א וכוחות גדולים של משטרה מתחנת רמלה וממחוז המרכז. מבירור ראשוני עלה כי מדובר במוסטפא אבו אלעסל בשנות ה-30 לחייו כשעל גופו פציעה חודרת, ולאחר בדיקות ראשוניות נקבע מותו בזירה. חוקרי זירה החלו באיסוף ממצאים וסרקו את האזור אולם לא תוצאות. החקירה נמצאת בראשיתה וטרם נעצרו חשודים.

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

בשישי בבוקר נמצא בשטח פתוח ברומת הייב שבצפון סוהיל פלאח בן ה-52 כשהוא ללא רוח חיים ועל גופו סימני אלימות קשים. גם כאן הגיעו כוחות משטרה גדולים לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע. הם אספו ממצאים לרבות פורנזיים והחלו בגביית עדויות ובסריקות נרחבות בניסיון לאתר חשודים וזאת במקביל לחיפוש אחר מצלמות אבטחה במטרה להתחקות אחר פרטי האירוע כשהחשד הוא מדובר ברצח.

פראמדיק מד"א יוסף איסמאעיל סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה שהובילו אותנו לפצוע. ראינו אותו כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעה חודרת בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".