שמונה שנות מאסר ופיצויים בסך 150 אלף שקלים: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) שמונה שנות מאסר בפועל על קצין חיל הים לשעבר, אל"מ במיל' שי דיויס, שהורשע באונס ובמעשים מגונים בבתו החורגת כשהייתה כבת 11. השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואיל באומגרט גזרו גם מאסר על תנאי לדיויס ופיצוי בסך 150 אלף שקלים לנפגעת, שהיום היא כבר בשנות ה-20 לחייה.

"מסרה עדות אמת מובהקת, דבריה שיקפו את שחוותה ואת אשר אירע באירועים השונים שעל אודותיהם סיפרה לנו, ואין שחר לטענת העלילה" מסרו השופטים, וזאת בהמשך להכחשותיו של דיויס לאורך כל ההליך. הם מצאו כי גרסתו "תמוהה ביותר, בלתי סבירה ולא הגיונית. ניכרו סתירות מהותיות והיא הייתה נטולת הגיון פנימי".

בית משפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית משפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המעשים התרחשו לפני יותר מעשור, במשך שלוש שנים, בבית שבו דיויס התגורר עם אמה של הנפגעת שהייתה בת 11. לפני כתשע שנים אזרה הנפגעת אומץ ומסרה תלונה במשטרה. אבל רק לאחר שלוש שנים - בתום שנתיים חקירה - הועבר התיק מהמשטרה לפרקליטות.

השופטים מתחו על כך ביקורת בהכרעת הדין, בנוגע להתמשכות ההליכים וכשלי תחנת המשטרה הצפונית שחקרה את המקרה: "חקירות מהסוג הנדון אמורות להיעשות בזריזות ויעילות, מתוך כבוד להליכי החקירה וכבוד לנחקרים", מסרו. "הן אמורות היו להיות מתועדות, מקיפות, וכוללות ביקור במקומות הרלוונטיים, ללא קשר למגבלות ומשאבים שאינם גבוהים במקרה כמו המקרה דנן".

עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ ציינו כי מדובר בתיק שכבר נסגר בפרקליטות, אך נפתח מחדש בזכות נחישותה ועקשנותה של הצעירה. הסניגורים של דיויס, עורכי הדין משה גלעד ורינת גלעד, מסרו כי יערערו לבית המשפט העליון.