בשל כינוס הוועדה לבחירת שופטים ע"י שר המשפטים יריב לוין, שנערך בתאריך ה-16.11.23 ומינויה של השרה אורית סטרוק לכהן כנציגה בוועדה, בג"ץ החליט למחוק היום (רביעי) את העתירות שהוגשו כנגדו.

על רקע רומנטי: שרף לאקס של חברתו את הקטנוע והותקף באלימות | צפו

כזכור, מפלגת יש עתיד והתנועה האזרחית לאיכות השלטון עתרו לבג"ץ בחודש יולי האחרון כנגד יריב לוין, בשל סירובו לכנס את הוועדה מאז הקמת הממשלה הנוכחית, בינואר 2023, אף על פי קיומו של מחסור בשופטים.

מתוך כך, שר המשפטים הגיש את עמדתו לבג"ץ בנושא אי כינוס הוועדה לבחירת שופטים וביקש לדחות את העתירות שדורשות לחייב אותו לכנסה. בעמדתו טען כי הסמכות לכינוסה היא שלו בלעדית ואין מקום להתערב בהחלטתו. לדבריו, החלטתו התקבלה במסגרת "מו"מ קונסטיטוציוני מורכב וסבוך במטרה לגבש הסכמה רחבה במחלוקת ציבורית-חברתית-פוליטית", שלשיטתו בית המשפט לא צריך להכריע אותה.

כתגובה לכך תקף יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "תגובת שר המשפטים יריב לוין לעתירה שהגשתי נגדו בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים היא שקר מוחלט, וניסיון להונות את בית המשפט", והוסיף: "לוין היה הראשון שדחה על הסף את מתווה הנשיא, הוא סיכל כל נסיון להגיע להסכמות רחבות, הוא יודע היטב שאין בימים אלה שום שיחות בבית הנשיא, אבל בתגובתו לבית המשפט הוא מסתמך על שיחות לא קיימות ועל מגעים שהוא עצמו סיכל".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "נמשיך להיאבק על עצמאותו של בית המשפט ולא נעצור עד שימונה נשיא חדש ושופטים ראויים לבית המשפט העליון כמתבקש".