ליאור שפיץ, חוקר רשות ניירות ערך שהיה אמור להעיד שבוע שעבר, העיד היום (שלישי) במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו. שפיץ היה החוקר של שאול אלוביץ בתיק בזק, תיק אחר שנדון היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב שממנו צמח תיק 4000.

"גם עוה"ד של נתניהו מסכים כי אינו יכול לנהל מדינה כשהוא עומד למשפט"
בקשת פרקליטי נתניהו התקבלה: יצומצמו הדיונים בתיק 4000

"בגלל שחקרתי את שאול אלוביץ' בכמה חקירות, זה היה אך טבעי שאני אמשיך לחקור אותו גם בפרשה 3, שלימים הפכה לתיק 4000", אמר שפיץ בעדותו. כאשר התבקש לספר כיצד שאול אלוביץ' ענה לשאלות, השיב: "כאשר שאלתי את הנחקר על אימיילים, הנחקר לא זכר את אותם אימיילים או הכחיש את קיומם לפני שהצגתי אותם, ולאחר שהצגתי אותם, הגרסה השתנתה".

כאשר שפיץ נשאל על הטענה שהפעיל לחץ על ניר חפץ באמצעות אמירות מאיימות, בנוגע למשפחה שלו, השיב: "אמירות מאיימות לא היו. כן אמרתי לניר חפץ - משפחה, משפחה, משפחה, ואני אסביר. אחד החשדות כנגד חפץ, לצד מעורבות בטובות הנאה, היה שיבוש. זה היה חשד משמעותי מאוד, לטעמי הסיפור היה די מוצק. כבר ביום הראשון חפץ הפסיק למסור גרסה. לא מסר גרסה בכלל, לכאן או לכאן".

"רציתי לקבל ממנו גרסה", המשיך. "הוא אמר שהוא חף מפשע ושזה יתברר. אמרתי לו שזה הזמן לספר את זה. אמרתי לו - אוקיי, אז איך תביט בעיניים באשתך, ותענה על השאלה למה לא מסרת גרסה".

כאשר נשאל שפיץ לגבי תלונותיו של העד וההגנה על מצבו הרפואי בחקירה, השיב: "היו שני מצבים רפואיים. אחד - לחץ דם, בעיה שהוא רצה שנשים עליה את הדגש, הוא הביא איתו כדורים, לקח אחד או שניים. כן היה מצב של פשפשים, שנודע לאחר יום או יומיים, לא זוכר בדיוק באיזה לילה. לא נעים, צריך לטפל בזה, אני הייתי בטוח שהוא מקבל את הטיפול האולטימטיבי".