פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד שלושה נאשמים תושבי עראמשה ומעלות תרשיחא, בגין גניבת 3 טילי לאו וארגז תחמושת של מאג מכוח צה"ל שפעל בסמוך לגבול לבנון. כן ביקשה הפרקליטות לעצור את השלושה עד תום ההליכים המשפטיים.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בני פסקל מפרקליטות מחוז חיפה, הנאשמים עמיר עלי (47) ויסאם עלי (24) שעבדו במפעל בצפון, וידאו כי החיילים אינם משגיחים על המקום בו הונחו אמצעי הלחימה. הם גנבו שני טילי "לאו", ולאחר מספר ימים ארגז תחמושת של מקלע "מאג", ובהמשך "טיל לאו" נוסף.

השניים נפגשו בביתו של אחיו של עמיר, הנאשם השלישי אמג'ד עלי, ותכננו את מכירת הטילים וחלוקת התמורה ביניהם. בהמשך, הנאשם אמג'ד נשא והוביל את שלושת הטילים בין מספר מקומות מסתור שונים בכפר עראשמה ומחוץ לכפר, והחזיקם במקומות המסתור.

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על מסוכנותם של הנאשמים. "טילי לאו מהווים כלי נשק חריג ביותר, בעל פוטנציאל לגרימת נזק קטלני והרסני, אשר מיועד לפגיעה בטנקים, כלי רכב משוריינים ומבני-בטון. עוצמת כלי הנשק, מידת קטלניותם, והעובדה שמדובר בגניבה של שלושה כלי נשק שכאלה – מלמדים על מסוכנות גבוהה ביותר. העובדה שהטילים נגנבו מכוח צה"ל שפעל בעיצומה של מלחמה – מעצימה את חומרת המעשים ואת המסוכנות הנשקפת מהנאשמים".

שניים מהטילים הוחזרו ע"י הנאשם אמג'ד לרשויות, אולם השלישי עודנו מצוי בידי גורמים בלתי מורשים.

לנאשמים ויסאם ועמיר יוחסו עבירות בנשק, גניבת נשק וגניבה ולנאשם אמג'ד יוחסו עבירות בנשק.