היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה הבוקר (שישי) איש עסקים בכיר בעל חברת משקאות גדולה, ביחד עם בעלי חברות נוספים הקשורים על פי החשד לארגון הפשיעה של אבו לטיף מהצפון ובחשד לביצוע עבירות בענף המחזור בהיקף של מיליוני שקלים שהביאו לאי סדרים חמורים בענף המיחזור, הונאה וגניבה מקופת המדינה.

מספר חוליות מחבלים חוסלו בשג'עייה, אמל"ח אותר במרפאה | עדכונים חים מהיום ה-74 ללחימה
עמד בפתח ביתה: בן 26 מבית שמש נעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בקטינה 

שוטרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחו לפני מספר חודשים, בחקירה סמויה משותפת עם חקירות מע"מ ומכס חיפה בשיתוף כוחות מע"מ חיפה, מס הכנסה, מנהלת מודיעין המכס, מודיעין החטיבה הטקטית במג"ב ובליווי הפרקליטות לתיקים מיוחדים ברשות המיסים, הפרקליטות האזרחית (מחוזות ת"א וירושלים, היחידה לאכיפה אזרחית), משרד החשב הכללי, המשרד להגנת הסביבה והרשות לאכיפה אזרחית.

הבוקר החקירה הפכה גלויה עם מעצרו של איש העסקים, בחשד כי זייף חשבוניות והצהיר הצהרות כוזבות למכס כדי לגרוף מיליוני שקלים מכספי הפיקדון לכיסו הפרטי. 

מכונית יוקרה שתפסה המשטרה מאיש עסקים החשוד בקשר לארגון הפשע אבו לטיף (צילום: דוברות המשטרה)
מכונית יוקרה שתפסה המשטרה מאיש עסקים החשוד בקשר לארגון הפשע אבו לטיף (צילום: דוברות המשטרה)

מהחקירה עולה כי בעל חברת המשקאות, אשר בבעלותו חברה גדולה לייבוא משקאות, חשוד בביצוע עבירות מס ועבירות מרמה כלפי המשרד להגנת הסביבה סביב חוק הפיקדון כאשר החברה שבבעלותו דיווחה למשרד להגנת הסביבה דיווחים כוזבים בנוגע לכמות מכלי המשקה שאספה ושלחה למחזור וניסתה לכסות על כך במגוון שיטות הונאה, בין השאר באמצעות זיוף חשבוניות בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים, שהעידו על תשלום לכאורה לחברות שאספו עבורה מכלי משקה, על אף שלא היה איסוף בקבוקים בכמות המדווחת ולא בוצעה פעילות מחזור והדיווחים היו כוזבים. עוד עולה מהחקירה חשד למעורבות ארגון פשיעה מהצפון במעשי המרמה.

היקף המרמה מוערך בסך של כמאות מיליוני שקלים. הבוקר כאמור החקירה הפכה גלויה עם מעצרו של בעל חברת המשקאות הגדולה ביחד עם מעצרם של בעלי חברות נוספות והם הובאו לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבימ"ש השלום בראשון לציון. במהלך חיפושים שנערכו הבוקר נתפס כסף רב במזומן ומכוניות יוקרה.