בתום חקירה סמויה ומרדף נעצרו שני תושבי הצפון, בני 20 ו-36, החשודים בסחיטת עשרות אלפי שקלים מקשיש בשנות ה-70 לחייו. הקשיש נפל פעמיים קורבן למעלליהם כשהתכתב עם אחד מהם ברשת החברתית, תוך שהוא מציג עצמו כקטינה. כך הותר לפרסום על ידי בית המשפט, שהחליט להאריך היום (רביעי) את מעצרו של אחד החשודים בשלושה ימים, עד ליום שישי, ואת מעצרו של החשוד המרכזי האריך עד ליום שני.

דיווח: פיצוץ מסתורי אירע במפקדה הצבאית של איראן | צפו

מחקירה עלה החשד לפיו שני החשודים התחזו ברשת לקטינה, ניהלו שיחות עם הקורבן לכאורה, ובשלב מסוים קבעו איתו מפגש לצורך קיום אקט מיני כביכול. הקשיש נפל בפח שטמנו לו החשודים, הגיע למקום המפגש ושם נסחט על ידם והעביר לרשותם עשרות אלפי שקלים במזומן, אחרת, לטענתם - התכוונו לחשוף את מעשיו.

אלא שהקורבן לא למד לקח, המשיך להתכתב ברשת עם אותם חשודים שהציגו עצמם שוב כקטינה, וגם הפעם בשלב הגעתו למפגש דרשו ממנו סכומי כסף ניכרים.

מעצר חשודים בסחיטה באיומים בצפון (צילום: דוברות המשטרה)
מעצר חשודים בסחיטה באיומים בצפון (צילום: דוברות המשטרה)

בפעם השלישית הקורבן, שבעצמו ניהל קשר לכאורה עם קטינה, עירב את המשטרה ואת בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז, שארבו לו בקרבת מקום המפגש והמתינו לרגע שבו הם יקבלו לידיהם את הכסף, לא לפני שהציגו עצמם כעבריינים כבדים ודרשו כופר לדמי שתיקה.

הבלשים זינקו ממקומם והחשודים ניסו להימלט מהמקום ברכבם, כך שבתום מרדף שלווה בחסימת רכבם של החשודים - הם נעצרו ונלקחו לחקירה. בחיפוש ברכב נתפסו ראיות ממשיות לחיזוק וביסוס החשדות נגדם, לרבות הכסף שקיבלו מהקורבן. בית המשפט האריך כאמור את מעצרם והחקירה בעניינם נמשכת.

במשטרה מבהירים כי ככל שיש קורבנות נוספים לעבירה בשיטה זו,  לגשת לתחנת המשטרה ולדווח.