פרסום ראשון: המפקחת על רישום מקרקעין בתל אביב, אושרת ארפי מוראי, המחזיקה בסמכות של שופט שלום, קיימה דיון במעמד צד אחד ואף נתנה פסק דין חלקי כאשר עורך דין של אחד הצדדים לא התייצב לדיון בשל שירות מילואים במסגרת מלחמת "חרבות ברזל".

במשפט אחד קטן ותמים הצליחה מייה שם לחשוף את הרוע הטהור שקיים בעזה | ניר קיפניס
היורש בדרך? אלו ארבעת האיומים הפוטנציאליים על נתניהו | אנה ברסקי

עורך הדין פנה אל מזכירות לשכת המפקחת שלושה שבועות קודם לדיון והודיע כי הוא משרת במילואים ומשכך לא יוכל להתייצב לדיון. עם זאת, הדיון התקיים חרף אי התייצבותו של עורך הדין שהיה בצו 8.

על פי פרוטוקול הדיון עורכת הדין מהצד שכנגד התעקשה על קיום הדיון, אך מתגובתה של עורכת הדין לתלונה שהוגשה לוועדת האתיקה בעניין היא הייתה מסכימה לדחיית הדיון – אך המפקחת הבכירה היא זו שכפתה עליה לקיים את הדיון.

במסגרת בירור התלונה כתב עורך הדין משרת המילואים כי "האופציה שהמפקחת הנכבדה אשר גם שולטת בפרוטוקול היא זו שכפתה את הדיון היא אופציה סבירה והגיונית". עורך הדין התלונן כי "מציאות בה משרת מילואים מודיע מראש שלא יוכל להגיע לדיון ובכל זאת מתקיים דיון במעמד צד אחד היא מציאות לא תקינה הנוגדת את התקנות וכללי האתיקה ומישהו צריך לתת על כך את הדין".

ל"מעריב" נודע כי זאת אינה הפעם הראשונה שישנן תלונות נגד המפקחת הבכירה, אושרת ארפי מוראי. בעבר הוגשו תלונות נגד המפקחת בגין התנהלותה בתיק מול אישה מעל גיל 80 אשר לא קיבלה מהמפקחת הפסקת אוכל ושתיה במהלך דיון שארך חמש שעות, חרף בקשותיה.

המידע בכתבה נסמך על מסמכים ותכתובות שהגיעו לידי "מעריב".

תגובת משרד המשפטים: "מדובר בהליך שיפוטי תלוי ועומד, ומשכך אין באפשרותנו להתייחס לגופן של הטענות. עם זאת, כתבי בית הדין, פרוטוקול הדיון והחלטות כב' המפקחת הבכירה, מדברים בעד עצמם ומלמדים, כי העובדות המתוארות בכתבה אינן נכונות. בתוך כך, בהתאם להחלטת כבוד המפקחת הבכירה מיום 20.12.2023, התאפשר לנתבע להגיש בקשה לביטול פסק הדין, עד ליום 31.1.2024".

עו"ד יעל תותחני מסרה למעריב: "אנו רואים בחומרה את התנהלותה של המפקחת המתוארת על ידי הלוחם, אשר כתבה זו מציגה מקצת ממעשיה בתפקיד השיפוטי אותו היא ממלאת. בימים אלו, אנו ממתינים להחלטת בית המשפט העליון, אשר התבקש לפסול אותה מליישב בדין עקב היחס הפסול שהעניקה, כך לדעתנו, לקשישה אומללה והכל כמפורט בכתבי בי הדין".