מקרה שישי בתוך שבוע: אדם נפצע קל מפיצוץ רימון שאירע היום (שלישי) בדירה ברחוב קרן קיימת בפתח תקווה. על פי החשד רימון רסס הושלך לתוך דירה, וכתוצאה מכך נפגע הדייר שמתגורר בה. כוחות משטרה מתחנת פתח תקווה הגיעו למקום, נסיבות האירוע טרם התבררו.

בפעם השלישית בתוך שבוע: רימון הושלך לעבר בניין בפתח תקווה
אירוע שלישי חריג ב-24 שעות: פיצוץ עז נשמע בפתח תקווה

תושבת האזור סיפרה: "ישבתי במרפסת כשלפתע נשמע פיצוץ עז ולהבת אש ענקית עלתה באוויר. היינו פשוט בהלם, בניין עם הרבה ילדים, סכנת נפשות ממשית. זה פשע שזרקו דבר כזה לחצר דירה שיכול בנקל להרוג אנשים חפים מפשע".

מוקדם יותר הלילה איתרו שוטרי מחוז מרכז שרידי פריט אמל"ח סמוך לבניין בעיר. חבלן המשטרה העביר את הפריט להמשך בחינה ומיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי.

שוטרי תחנת פתח תקווה פתחו הלילה בחקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר קול נפץ שנשמע בסמוך לבניין בעיר, כאשר בתום סריקות אותרו שרידי פריט אמל"ח במקום. 

בתוך כך, חבלן המשטרה בחן את שרידי הפריט, לצד סריקה במקום להסרת כל סיכון נוסף לציבור ובתום הפעילות העביר את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות. במשטרה חוקרים קשר למקרים הקודמים.

כאמור, רצף של אירועים פליליים חמורים תוך שימוש באמצעי לחימה מעיב על תושבי העיר, שנאלצים דווקא בתקופת המלחמה הלחוצה להתעורר אל תוך רעש פיצוצים, ירי ואמצעי לחימה, בהם רימונים ומטענים.

שכונה בפתח תקווה שבה הושלך רימון (צילום: אלון חכמון)
שכונה בפתח תקווה שבה הושלך רימון (צילום: אלון חכמון)

אמש לפנות בוקר נזרק רימון בבניין מגורים באחת השכונות המזרחיות של העיר, ובמשטרה בודקים קשר בין האירוע לשני האירועים שהתרחשו בשבוע שעבר. הפעם לא מדובר באותה שכונה אלא בשכונה סמוכה, ועל פניו עולה כי האירוע קשור לאותם אירועים. במקביל לכל אירוע בשכונת שערייה, התרחש אירוע דומה בכפר מעש הסמוך, אך לא ברור האם מדובר במעשי תגובה.

גורם עברייני אמר כי "יש פה סכסוך שגלש לפסים אלימים בכוונה לאיים אחד על השני. גם לקחו סיכונים, במיוחד כשמדובר בחדר מדרגות בבניין מגורים. פיצוץ כזה עלול לגרום לפגיעה בגוף ובנפש".