חוקרי מחלק פשיעה מקוונת של מחוז המרכז עצרו שלושה חשודים צעירים בשנות ה- 30, תושבי יוקנעם וקריית טבעון, במסגרת חקירה סמויה ומורכבת שהתנהלה בשבועות האחרונים על מנת להתחקות אחר החשודים שהקימו רשת להונאת אזרחים תמימים, זאת תוך התחזות למשפחות החטופים או הנרצחים ובקשת וקיבלו תרומות כספיות. 

"חשד להסתה לאלימות": הקריקטורה שהרתיחה את אסתר חיות
חשד לאירוע אלימות בפעוטון בטבריה: בני הזוג המנהלים אותו נעצרו

להערכת המשטרה, החשודים, שביניהם קשר חברי, עשו ניצול ציני של התקופה, והונו בדרך של התחזות והצגת מצג שווא עשרות ואולי מאות קורבנות וגייסו לכיסם כמאה אלף שקלים כפי שעולה עד כה מהחקירה. 

בידי המשטרה עד כה עשרות תלונות חלקן מצד קורבנות שהעבירו כספים וחלקן מאותן משפחות או נציגי משפחות שהחשודים התחזו בשמם לכאורה . במשטרה מעריכים כי מדובר בקורבנות נוספים שטרם נחשפו. 

במשטרה בטוחים כי מדובר ברשת הונאה ובכמות עצומה של פרופילים שבהם עשו החשודים שימוש וכעת בידי המשטרה בוודאות 30 פרופילים, אלא שהחשד והראיות מצביעים על פרופילים נוספים.

במשטרה מציינים כי בשלב הזה "ברשותנו שלושה חשודים שהתחזו לאותם נציגים או גורמים הקשורים למשפחות האמורות, פתחו פרופילים ברשתות החברתיות וביקשו תרומות באמתלה למצוקה כלכלית בקרב אותן משפחות". מדובר בחשודים בעלי עבר פלילי לחלקם אפילו בתחום ההונאה.

מעצרם של החשודים התבצע אתמול בעת שהיתה אינדיקציה ששניים מהחשודים היו אמורים לצאת לבטומי לבילוי בקזינו והם נעצרו בנתב"ג. השלישי נעצר באזור מגוריו ביוקנעם.