מי מנסה לגנוב את זהותו של צלם התקשורת לשעבר ומהדמויות המוכרות בפתח תקווה זאביק שטרן, ולהונות באמצעות פרופיל מזויף שלו, את אנשי הקשר שלו ואזרחים תמימים, באמתלה של גיוס משקיעים באמצעות מטבעות דיגיטליים (ביטקווין)? זו השאלה שמעסיקה בימים האחרונים את שטרן ומקורביו, לאחר צילום מסך שקיבל מבנו ביום שישי האחרון.

חשוד בתכנון רצח אישה וסחיטת בעלה: תושב מזרח י-ם נעצר בסופ"ש
מחריד: תינוק נרצח כנקמה על תלונה במשטרה | פרסום ראשון

"בשישי האחרון שלח אליי בני המתגורר בצפון, הודעת וואטסאפ שבה צילום מסך מחשבון אינסטגרם המתחזה להיות שלי, ובה פנייה אל אנשי הקשר שלי ולציבור בכלל להצטרף למיזם עסקי ולהשקיע מטבעות דיגיטליים בחשבון שמופיע בפוסט", אמר שטרן בשיחה עם "מעריב" היום (ראשון). "באותה הודעה אני כביכול ממליץ להצטרף לאותו מיזם, ואפילו מציין כי הרווחתי למעלה מ – 30 אלף שקלים. הבן שלי צירף להודעה תהייה ושאל אותי 'מה אתה עושה?', ואני נדהמתי.  כמובן שהופתעתי מעצם השימוש בתמונה שלי, ומכך שפנו בשמי אל אנשי הקשר שלי כדי להונות אותם באמצעות השימוש בי כמי שממליץ על אותה השקעה".

"אני רוצה להעביר מסר חד וברור. לא השקעתי, אני לא משקיע ולא ממליץ בוודאי על שום השקעה מכל סוג שהוא. לא באמצעות מטבעות דיגיטליים שאין לי מושג לגביהם, ולא בשום דרך אחרת. זו הונאה ותרמית אז כדאי שכולם יזהרו", הוסיף.

"בהמשך קיבלתי הודעה נוספת מאיש קשר שלי, וזה כבר הלחיץ אותי. לכן כבר מחר בבוקר אני מתכוון לגשת למשטרת פתח תקווה ולהגיש תלונה מסודרת", הודיע. "אין לי שום כוונה שחלילה מישהו ייפגע בגלל שסבר שמדובר בי באמת. אני מקווה שאנשים יהיו ערניים וחדים מספיק לא ליפול לאותה מלכודת של שפלים ונוכלים".

שטרן הוא דמות מוכרת בפתח תקווה, ובעיסוקו הוא בעל חברה להתקנת מערכות אינטרקום. זאת, במקביל להיותו בעבר צלם תקשורת. בנוסף, הוא מנהל את מדור רוחל'ה באחד האתרים המקומיים בעיר, ואם לא די בכך - הוא פעיל חברתי ורקדן מקצועי בלהקת במדרחוב הוותיקה והעירונית.