היועמ"שית גלי בהרב-מיארה החליטה להגיש כתב אישום נגד ח״כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות לכאורה. כזכור, בחודש מאי 2022 תועד כסיף כשהוא חובט בראשו של שוטר ממחוז ש"י. האירוע התרחש בדרום הר חברון, וכסיף נראה בסרטון כשהוא מכה את השוטר, לאחר שחסם את דרכו להפגנה שהתרחשה במקום. 

אחרי רצף ההתבטאויות שעוררו סערה: עונש חריף לח"כ עופר כסיף
נסגר התיק שנפתח נגד ח"כ עופר כסיף בחשד להסתה לאלימות

כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת כסיף להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי. 

עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את חבר הכנסת כסיף, מסר בתגובה: "אנו סבורים שההחלטה שגויה אך יש לכבד כל החלטה של היועצת המשפטית לממשלה. נלמד את הדברים לעומק ונתמודד עימם כמובן בבית משפט השלום בירושלים. במקביל, ננצל הזדמנות זו כדי לקרוא ליועצת המשפטית לממשלה לבלום את גל האלימות של גורמים במשטרת ישראל בהשראת השר הפשיסט לביטחון פנים לצורך דיכוי מחאות חשובות ולגיטימיות נגד ממשלת ישראל - מחאות שמצויות בתשתית המשטר הדמוקרטי וזכויות האדם במדינת ישראל". 

כזכור, שמו של כסיף עלה לאחרונה לכותרות לאחר שחתם על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה. ואף הוסיף ברשתות החברתיות שהממשלה מבצעת בשם העם "פשעים". בעקבות כך, 85 חברי כנסת חתמו על בקשה לפתוח בהליך הדחה. הבקשה הוגשה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה.

אוחנה וחברי וועדת האתיקה מנועים מלחתום על פתיחה בהליך ההדחה אך עם זאת, הם יהיו רשאים להצביע במליאת הכנסת במידה וועדת הכנסת תחליט להדיח את ח"כ כסיף. יו"ר הכנסת צפוי להעביר את הבקשה ליו"ר וועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ, שמחויב לזמן דיון החל מעוד עשרה ימים ועד ל-21 יום ממועד הגשת הבקשה. על מנת שבוועדת הכנסת יוחלט להדיח את ח"כ כסיף, יידרש רוב של 75% מחברי הוועדה. החלטת הוועדה תהא כפופה לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.