תושב מחנה הפליטים שועאפט בן 25 ניצל את טוב ליבו של מעסיקו וגנב כספים ממסעדה בבית שמש בה עבד, כך עולה מכתב האישום שהוגש אמש נגד הצעיר על ידי פרקליטות ירושלים בבית המשפט.

מכתב האישום עלה כי במהלך חודש דצמבר, התעורר אצל בעליה של המסעדה חשד כי אחד מעובדיו פרץ למקום בשעות הבוקר, גרם נזק למצלמות האבטחה במקום וגנב כספת שהכילה בתוכה עשרות אלפי שקלים. בנוסף, סיפר המעסיק כי כבר מספר ימים קודם לכן התעורר חשדו כלפי אותו צעיר, זאת לאחר שנעלמה מעטפה שהכילה את משכורתה של אחת העובדות במקום ובנוסף לכך הוא הבחין כי כספת העסק נותרה פתוחה.

בעקבות תלונתו שהוגשה בתחנת המשטרה בית שמש, נפתחה חקירה ובוצעו מגוון פעולות בניסיון לאתר את החשוד במעשה זאת לאחר שניתן צו מעצר נגדו. בתחילת החודש אותר הצעיר על ידי בלשי המשטרה והוא נעצר והועבר לחקירה, ובהמשך לכך הוארך מעצרו מעת לעת לטובת מיצוי כלל הפעולות הנדרשות.

בחקירת האירוע עלה בנוסף כי אחד הספקים שנמצא בקשר עם מנהל המסעדה דיווח שהמקום נפרץ. בבדיקה שערך המנהל נחשפה זהות הנאשם בעת שפרץ לבית העסק, חיבל במערכת החשמל על מנת לנטרל אל מצלמות המקום ואז כאמור גנב כספת ובתוכה עשרות אלפי שקלים. 

כאמור, הצעיר אותר במסגרת החקירה והוא עצר לחקירה בגין עבירות של גניבה בידי עובד ממעביד, התפרצות לבית העסק, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות. מעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת במטרה להביא למיצוי פעולות החקירה בעניינו ולגבש ראיות בהתאם על מנת למצות את הדין עמו. אמש הבשילה חקירת המשטרה לכדי כתב אישום שהוגש על ידי פרקליטות ירושלים נגד הנאשם בבית המשפט.

קצין אגף החקירות והמודיעין בתחנת בית שמש, רב פקד אביעד בלמס, ציין כי "מדובר במקרה במהלכו ניצל העובד הצעיר את טוב ליבו של בעלי בית העסק בו עבד, לן במקום וניצל זאת לטובת כוונותיו הפליליות תוך שגנב מעטפת כסף שיועדה לשמש שכר עבודתה של עובדת המקום, ומיד לאחר מכן באורח פלא, חדל להתייצב לעבודתו. הגדיל לעשות ושב למקום כעבור מספר ימים תוך שניצל היכרותו עם מיקום הכספת, חיבל במזיד במערכת החשמל ומצלמת האבטחה תוך שנטל את הכספת לאחר שנעקרה ממקום קיבועה ואת תכולתה בסך עשרות אלפי ש"ח"

"פעילות חקירתית מקצועית של חוקרי התחנה, הובילה למעצרו לחקירה והפרחת גרסאותיו. לאחר שהסתיימה, הועבר תיק החקירה לידי פרקליטות ירושלים שהגישה נגדו כתב אישום. משטרת ישראל ומחוז ירושלים בפרט, תמשיך לפעול באופן נחוש נגד עברייני רכוש, חקירתם המקצועית ומיצוי הדין עמם בהתאם", הוסיף.