פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד סלמה חנבוט ומולא סנד מירכא, לאחר שרצחו אדם שהיה בקשר עם חנבוט.

"העובד המצטיין": ניצל את טוב ליבו של מעסיקו וגנב עשרות אלפי שקלים מבית העסק
סגן ראש עיריית ראש העין נאשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים

כזכור, ביאן והבי ז״ל, תושב ירכא, בן 22, נורה למוות בחודש שעבר במטע זיתים - סמוך לכפר אבו סנאן שבגליל המערבי. צוות חירום שהוזעק לזירה הגיש לו עזרה ראשונה אך הוא מת מפצעיו זמן קצר מאוחר יותר. 

מכתב האישום שהגיש עו"ד אבי אור-זך מפרקליטות מחוז חיפה, עולה כי הנאשמים ברצחו ניהלו קשר זוגי במשך מספר שנים, כאשר במהלך חלק מאותה התקופה היה קשר בין חנבוט לביאן והבי ז"ל, דבר שהוביל לכעסו של מולא על המנוח.

לפני כחודשיים, נפוצה שמועה על פיה מולא איים על המנוח באמצעות נשק, בתגובה כתב המנוח לחנבוט ואמר כי יכרות למולא את הגרון. על אף שחנבוט ידעה כי מולא כעס על המנוח, היא העבירה לו את ההודעות. לאור האמור ועל רקע חשדם של הנאשמים כי המנוח מחזיק במכשיר הטלפון הנייד שלו תמונות של חנבוט, הנאשמים החליטו לירות במנוח. לשם כך, יצרה חנבוט קשר טלפוני עם המנוח - וקבעה להיפגש עימו.

במועד שקבעו, אסף מולא את חנבוט והשניים נסעו לכיוון בית המנוח. במהלך הנסיעה, התכתבה חנבוט עם המנוח וביקשה שייצא מהבית וייפגש עמה, אך המנוח סירב. אז חנו השניים בסמוך לבית המנוח וכאשר הבחינו בו יוצא מביתו החלו השניים לעקוב אחריו, כאשר חנבוט מסתתרת במושב האחורי. לאחר מספר דקות של נסיעה, עצר מולא בסמוך לרכבו של המנוח, הציג את עצמו וביקש ממנו לעלות לרכבו, אך המנוח סירב ולאחר טענות שהטיחו זה בפני זה -  עלה מולא לרכבו של המנוח כשהוא נושא תת מקלע מאולתר, מוסלק תחת בגדיו.

השניים החלו לנסוע והגיעו אל מטע זיתים באזור, שם התפתח ביניהם עימות מילולי, ובשלב זה, היכה מולא את המנוח - וירה מהנשק לעבר פלג גופו העליון של המנוח. לאחר מכן, משך מולא את המנוח אל מחוץ לרכב, לקח את מכשיר הטלפון הנייד שלו ונמלט מהמקום. כאשר הגיע בחזרה אל רכבו, עדכן את חנבוט במעשיו והסיעה לעבודה. עובר אורח שהבחין בגופת המנוח, הזעיק את כוחות ההצלה והמנוח פונה באמבולנס ל"מרכז הרפואי לגליל", שם נקבע מותו.  

למולא יוחסה עבירה של רצח בכוונה ולחנבוט יוחסה עבירה של רצח באדישות. לשניים, יוחסו גם עבירות בנשיאת והובלת נשק.