קרוב ל-20 דקירות נמצאו על גופתה של אילנה אזגדיאן, התיירת שנרצחה בדירה בה התגוררה בתל אביב, כך נחשף היום (ראשון) לראשונה בדיון בבית משפט המחוזי בתל אביב. הדיון עסק בערעור שהגישה הסנגורית של החשוד דניאל מרגושין, בן 34 מאשדוד, לו מייחסת המשטרה רצח והצתה באכזריות מיוחדת של התיירת בת ה-35.

להחזיר את החטופים בכל מחיר? זה מה שהרחוב חושב
לקראת התפתחויות דרמטיות? העדכון הביטחוני החריג שקיבל נתניהו שדחה את ישיבת הממשלה

עוד עלה בדיון כי אזגדיאן הגיעה לישראל ופתחה בהליך גיור. בשישי האחרון הוארך מעצרו של החשוד. נציג המשטרה ציין בדיון כי הוא יודע שבין החשוד למנוחה התנהל קשר, אולם הוסיף "אני לא יודע לאמוד את טיב הקשר ביניהם".

נציג המשטרה ציין במהלך הדיון כי מצבו הרפואי של מרגושין רע, וכי לא יוכל להתייצב לדיון. עוד הוסיף את השתלשלות האירוע ושיחזר: "בשעות הבוקר התקבלו קריאות על שריפה ברחוב דיזנגוף. צוותי כיבוי ומד"א הגיעו למקום ואיתרו את הדירה העולה באש. משנכנסו הכוחות לדירה הם איתרו את גופתה של המנוחה ובהמשך זהותה הובהרה באמצעות טביעות אצבע. הוא ציין כי זמן קצר לאחר ביצוע פעולות החקירה נודע במשטרה שמו של החשוד, ומרגע זה התנהל מצוד אחריו. החשוד זוהה על ידי שוטרים ממחוז ירושלים ובשלב שאלו ניגשו לבדוק אותו, שלף סכין וניסה לפגוע בשוטרים".

"לטענתו, כמצופה מהם בשעה שחשו סכנה לחייהם, ביצעו השוטרים ירי לעבר החשוד ופגעו בו. מצבו של החשוד קשה אך יציב והוא מונשם. בעקבות האירוע הועברו חומרי החקירה לעיון המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות שתבחן את אופן השימוש בירי. על פניו מהסרטונים עולה כי החשוד ניסה לפגוע בשוטרים וגם לאחר שירו בו מקבץ ראשון הוא ניסה לפגוע בהם שוב. צריך לזכור כי מדובר בחשוד בעבירות של רצח והצתת דירה במטרה לטשטש את מעשיו", הוסיף.

הסנגורית של החשוד, עו"ד טלי חזום, ביקשה לקצר את ימי המעצר, אולם הבקשה נדחתה על ידי השופט אילן רונן שכתב: "הדיון מתנהל ללא נוכחותו של החשוד, שמאושפז במצב קריטי ביחידה לטיפול נמרץ, לא מתקשר ולא מדבר ולא כשיר להיות בבית המשפט. לפי החשד, החשוד מעורב בביצוע אותו מעשה שנראה כרצח אכזרי במיוחד של אותה מנוחה וכן של ביצוע ההצתה".