המשפט בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדש הבוקר (שני), עם עדותו של האחראי האחראי על חקירת תיק 4000,  קצין המשטרה בדימוס אלי אסייג, מפקד היחידה לפשיעה כלכלית לשעבר. כזכור, נתניהו מואשם בתיק 4000 בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

"בוא, תפתיע אותנו": מה גרם לבן גביר להתפרץ על ראש הממשלה נתניהו?
לקראת עימות בליכוד? סקר דרמטי עם מועמד מפתיע שמסכן את נתניהו | הנתונים המלאים

אסייג בשבוע שעבר הוא נחקר החודש על ידי התובעת עו"ד יהודית תירוש, ובשבוע שעבר המשיכה חקירתו הנגדית על ידי עו"ד בעז בן צור, סנגורו של נתניהו. אסייג ימשיך להעיד היום, ובכך תסתיים הקבוצה של עדי 4000 שהעידה בחודשים האחרונים. בתיק 4000 נותרו עוד מספר עדים, שיישמעו בהמשך.

במהלך העדות, מסר אסייג: "ראינו את ההתערבות של סביבת נתניהו בכל מה שקשור לוואלה, הוא היה המפקח של אתר וואלה, הוא שולח אנשים לקנות את וואלה, הוא מתערב במינוי עורכים, בכתבות. מבחינתנו גידרנו את החקירה. אפשר לחקור את כל חברות התקשורת, אפשר לחקור את כל הפוליטיקאים האחרים אבל למה לחקור אותם, אין בעניינם חשד". 

לבן צור: "אתה מראה כאן חלקי חלקים מתוך החקירות על דברים שרהמ ענה. אנחנו שאלנו אותו אתה שר התקשורת, איך יכול להיות שמפוקח שלך מגיע אליך הבייתה ואתם מדברים על הדברים האלה. מה שעושה פה עוד בן צור מוציא דברים... יש פה סיקור עם כריכה של הרגולציה, אין שום בעיה שפוליטיקאי יפנה לאתר  לסיקור, אבל כשיש בראיות חשד כריכה עם הרגולציה יש חשד לעבירה.

בן צור: יפה, ואם הוא לא כרך מר אסייג? האם בדקתם מחקרי תקשורת של כל הפוליטיקאים, האם בדקתם האם הם פנו לכלי תקשורת, למפוקחים שלהם?

ברעם: נראה לי שבתשובתו האחרונה של העד הוא שם את המוקד על הכריכה. אז אתה מצפה שהם יבדקן את כולם?

בן צור: אתה יודע שבחקירה שלו הוא אמר שהוא פנה גם לשלדון אדלסון ולרגב. 

אסייג: אז הוא אמר. אנחנו התמקדנו בתיק וואלה והכריכה ביניהם.  החקירה הייתה בתווך של יס ושל וואלה ואלוביץ והכריכה ביניהם....  אם היינו חוקרים את כולם זו הייתה מדינה תחת חשד. וזה עבירות חמורות שלא תבין, שוחד.