השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר האריך בחצי שנה את תוקפם של הרישיונות לנשיאת נשק, אשר תוקפם היה אמור לפוג כבר ברבעון הראשון של שנת 2024 . אתמול (ראשון) חתם השר בן גביר על הארכת התוקף וזאת בעיקר כדי למנוע עומסים מיותרים בתקופה שבה עסוקים אנשי המקצוע המוסמכים לעסוק ברישיונות לנשיאת נשק בטיפול באלפי הבקשות שהוגשו בחודשים האחרונים.

חשד להתחזות וזיוף צ'קים במאות אלפי שקלים: שני תושבי רמת גן נעצרו
בצל המלחמה: עתירה נוספת נגד המשך השתמטות חרדים | פרסום ראשון

על פי התקנה החדשה רישיונות שתוקפם אמור להסתיים בסוף חודש ינואר יוארכו עד ליום ה–31 ביולי, רישיונות שתוקפם אמור לפוג בסוף פברואר יסתיים תוקפם בסוף חודש אוגוסט ורישיונות שתוקפם אמור בסוף חודש מרץ יוארכו עד לסוף חודש ספטמבר. ההחלטה התקבלה בהתייעצות עם שר הביטחון יואב גלנט,  ובתיאום איתו, כפי שנכתב בהודעת המשרד לביטחון לאומי. 

כזכור, בעיקר בעקבות ה-7 באוקטובר, אותה שבת שבה התפרצו אלפי מחבלי חמאס וכיתות הכוננות במושבים הסמוכים הם שהגיבו ומנעו אסון כבד הרבה יותר, הנחה השר לביטחון לאומי בן גביר לגייס ככל שניתן כיתות כוננות ולהקל בתנאים באופן משמעותי כך שלא רק לוחם רובאי 7 עומד בקריטריונים לנשיאת נשק אלא גם מי שמתגורר ביישוב זכאי והקלות נוספות.

בעקבות אותם תנאים מקלים הוגשו לאישור עשרות אלפי בקשות וחלקן "תקוע" עדיין בין חבלי הבירוקרטיה ועתה על מנת להקל על אנשי המשרד והמשטרה הוא מאריך את תוקפם של הרישיונות הקיימים כאמור בהתאם לתקנה החדשה.