המשטרה עצרה אתמול, בעקבות חקירה של יחידת ההונאה של מחוז ירושלים, את ורד אביה קולמן, תושבת שוהם בשנות ה-30 לחייה, אסירה לשעבר שריצתה עונש מאסר בגין עבירות הונאה. קולמן נעצרה בחשד להונאה ומעילה של כספי עמותת איחוד הצלה, שם עבדה במסגרת תכנית שיקום אסירים. על פי החשד, העובדת השיגה במרמה מאות אלפי שקלים באמצעות דיווחים כוזבים על תאונות דרכים עם רכבי העמותה, שלא התרחשו מעולם.

"יש כיפת ברזל": בג"ץ דחה את העתירה למיגון דרום תל אביב | פרסום ראשון
עם נשק מוכן לירי ורימונים צה"ליים: בן 30 נעצר בצפון לאחר שהחזיק אמל"ח ברכבו

בחודשים האחרונים, התקבלה תלונה במשטרה מהנהלת עמותת ״איחוד הצלה״, שהעלתה חשד להונאה ומעילה בכספים מכספי העמותה לאחר בדיקה שהתקיימה בארגון. עם קבלת התלונה נפתחה חקירה סמויה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים. מהחקירה במשטרה עולה כי אחת העובדות בעמותה ששולבה בתפקיד בתחום התחבורה בארגון, והייתה אחראית להסדר מול מוסכים במסגרת תאונות ונזק שנגרם מרכבי העמותה, זאת במסגרת תכנית שיקום אסירים (לאחר שסיימה לרצות את עונשה), ביצעה מעשי מרמה והונאה ומעלה בכספי העמותה. 

עפ״י החשד, אותה העובדת ביצעה מעילה בהיקף של מאות אלפי שקלים, זאת ע״י הגשת חשבוניות מזויפות של מוסכים שונים ברחבי הארץ. המעילה בוצעה באמצעות דיווח על תאונות דרכים פיקטיביות עם רכבי העמותה שלא התרחשו מעולם, ונזקים פיקטיביים שנגרמו לאזרחים בעקבותיהם. 

הונאת העובדת בכספי איחוד הצלה (צילום: דוברות המשטרה)
הונאת העובדת בכספי איחוד הצלה (צילום: דוברות המשטרה)

בנוסף, עפ״י החשד הכספים שהושגו במרמה מכספי איחוד הצלה באופן זה, הועברו לקרובי משפחתה או לחשודה ישירות, וכן לבתי עסק ונותני שירותים שונים, הכל לתועלתה האישית.

בתום פעולות חקירה מגוונות, אתמול הפכה החקירה המשטרתית לגלויה, כשבלשי ימ״ר ירושלים עצרו בביתה את החשודה (בשנות ה-30 לחייה, תושבת שהם). החשודה הועברה לחקירה ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים בחשד לקבלת דבר במרמה, גניבה ממעביד, זיוף, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועוד. לבקשת המשטרה, אמש הוארך מעצרה בבית משפט השלום בירושלים, עד לתאריך ה-4 לפברואר 2024. בנוסף, נעצרה גם אחות של החשודה, שעפ״י החשד קיבלה שלא כדין כספים בסכומים גבוהים, כחלק ממעשה ההונאה והמעילה. החקירה במשטרה נמשכת. 

מאיחוד הצלה נמסר: ״באיחוד הצלה קיימים מנגנונים מחמירים של מעקב וביקורת מקצועית ורציפה אודות הפעילות הכספית והתשלומים בארגון. מנגנוני הבקרה של אגף כספים איתרו חשד של נסיון למעילה על ידי עובדת לשעבר שפוטרה. הוגשה תלונה והנושא כעת בטיפול המשטרה. הארגון רואה בחומרה רבה כל ניסיון של מעבר על החוק או מעילה ונוקט יד קשה ביותר כמדיניות ברורה".