בית משפט השלום בראשל"צ הרשיע היום (רביעי) את ארי הרו, ששימש כראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעבירה של מרמה והפרת אמונים. זאת, לאחר שהרו הודה היום בעובדות כתב האישום נגדו, במסגרת הסדר טיעון בפרשת חברת 3H גלובל. כתב האישום והסדר הטיעון הוגשו במסגרת הסכם עד המדינה שנחתם עם הרו בפרשות המכונות 1000 ו-2000.

דרמה בבית המשפט: פרקליט נתניהו הרים את קולו - השופטים עזבו את האולם

לפי ההסדר, הצדדים יעתרו לגזור על הרו עונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך של 700 אלף שקלים. לאחר הרשעתו לפי הודאתו, נקבע כי הטיעונים לעונש יתקיימו לאחר קבלת חוות דעת הממונה על עבודות שירות.

לפי כתב האישום שבו הודה הרו, לפני כניסתו לתפקיד ראש הסגל בלשכת רה"מ נתניהו בינואר 2014, ובמסגרת הבקשה להסדיר את נושא ניגוד העניינים, הרו ביצע מכירה פיקטיבית של חברה פרטית שהייתה בבעלותו ועסקה בייעוץ וליווי בתחומי מדיניות ממשלתית. הוא הציג ליועצת המשפטית במשרד רה"מ מצג לפיו הוא ניתק כל זיקה לחברה - כשלמעשה שימר את זיקותיו אליה, וכך קיבל את האישור להיכנס לתפקידו כראש הסגל.

עוד לפי כתב האישום, בשנת 2014 הזמינה חברה בשם "ניפ גלובל" את נשיא מדגסקר, שהתנה את ביקורו בישראל בקיום פגישה רשמית עם הנשיא או ראש הממשלה. לאחר שמשרד החוץ סירב לבקשה לפגישה, פנו נציגי חברת "ניפ" להרו, שהפנה אותם לחברת 3H ובעקבות פנייה זו הוסכם כי 3H תעניק ל"ניפ" שירותי קשרי ממשל בקשר לביקור נשיא מדגסקר. הרו הודה שסייע בתיאום הפגישה בין נשיא מדגסקר לראש הממשלה, כשהוא פועל במצב של ניגוד עניינים בין תפקידו הציבורי לאינטרס האישי שלו.