משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי האלפיים התחדש היום (רביעי) עם עדותם של גבי גולן (רלוונטי לנושא מיזם טאטא בכתב האישום) ודבורה קמחי וליאו מלמוד, שניהם רלוונטיים לנושא ערוץ 10.

דרמה בבית המשפט: פרקליט נתניהו הרים את קולו - השופטים עזבו את האולם

חקירתו של גולן הייתה קצרה. הוא אמר כי "קשה לשחזר מה שהיה לפני 13 שנה" אך זכר שלקח חלק בפגישה מקצועית להקמת מפעל להרכבת רכבים.

לשאלה האם הוא זוכר מי היו המשתתפים השיב האחרון בשלילה וציין ש"בדרך כלל יושב צוות". הוא סיפר ש"היו בעבר פרויקטים משותפים" ולכן יכול היה לתת חוות דעת בנושא.

כאשר נשאל מדוע המיזם לא התקדם, אמר: "אין לי פרטים ואין לי נתונים".

עורך הדין ישראל וולנרמן חקר בחקירה נגדית: "לא הציגו לך מסמכים במסגרת החקירה שלך למעט חווות הדעת?". "זו לא הייתה חוות דעת זה היה נייר", השיב גולן.

עו"ד וולנרמן: "בעקבות פגישה של ראש הממשלה עם טאטא שלחת מייל על רעיון אחר של מימן חלופי". גולן: "זכרתי את זה בתור ילד ברומניה של שנות ה-80".

עו"ד וולנרמן: "כתבת במייל שהיה מדובר על אדם רציני וחברה מבוססת". גולן: "נכון, בנפש חפצה".

עו"ד וולנרמן: "ראינו שמטעם ראש הממשלה השיבו שיש רצון בקשרים מדיניים עם הודו. האם היה מקרה נוסף שניסו לקדם את המיזם שאתה זוכר?". גולן: "הייתי צריך לבדוק ברישומים שלי, היו פגישות".

עו"ד וולנרמן: "חברת טאטא ביקשה פגישות עם ראש הממשלה. זה דבר תדיר? זה קורה?". גולן: "כן, עם בדיקה מאחורי הקלעים ועם הודעה לעיתונות".

גולן סיכם: "אם היו חושבים שזה מיזם שאין בו טעם לא היה סיכום לעשות משהו".

אמש במסגרת החקירה הנגדית של איש העסקים אילן שילוח שמעיד על תיק 1000, עצרו השופטים את הדיון וקטעו את פרקליטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר מכן יצא הרכב השופטים מהאולם. במהלך חקירתו קטעה השופטת רבקה פרידמן פלדמן את דבריו של עו"ד עמית חדד והכריזה: "מר חדד, הדיון הזה נגמר". 

ביני אשכנזי דיווח בוואלה! כי חדד שאל את שילוח אודות ידיעה שביקש ממנכ"ל וואלה לשעבר שתהיה בכותרת הראשית של האתר. בשלב זה התנגד עו"ד אלון גילדין מהפרקליטות לשאלה, בטענה שאינה קשורה לתיק 1000, אלא לתיק 4000. בתגובה ענה חדד כי ברצונו "לשאול את השאלה הזאת ביחס למהימנות העד". על כך אמרו לו השופטים כי לא יאפשרו לו לשאול את השאלה.