בג"צ דחה את העתירה של אליהו ליבמן, הרצל ומירב חגאג ויעקב סלע נגד אלוף פיקוד הדרום אלוף ירון פינקלמן לביטול צו שטח צבאי סגור במעברי כרם שלום ומעבר ניצנה בשל אי מיצוי הליכים. בית המשפט סירב להתייחס לעניינם של דברים, אולם הדגיש כי בידי העותרים פתוחה הדרך להגיש את עתירתם מחדש לאחר מיצוי ההליכים.

משפחות החטופים ניסו לחסום את מעבר כרם שלום: "לא נאפשר הכנסת סיוע לעזה"
למרות הצו - המפגינים מבטיחים: "נצליח גם בעתיד לחסום את תנועת המשאיות"

השופטת גילה כנפי-שטיינץ ציינה בהחלטתה כי "חרף ההבנה לכאבם של העותרים ולרצונם להביע את מחאתם, ומבלי להקל ראש ולוּ כמלוא הנימה בטענותיהם, הרי שגם בימים מורכבים וקשים אלה, אין מקום להידרש לעתירה מבלי לקיים את הדרישה הבסיסית למיצוי הליכים. למותר לציין, כי פתוחה לפני העותרים הדרך להגיש את עתירתם מחדש לאחר מיצוי הליכים כאמור, ומבלי שאנו מביעים עמדה לגופם של דברים".

עו״ד נתי רום: ״אנו בעיצומו של העוול, סד הזמנים היה צפוף ביותר ולכן אנו סבורים כי לא היה מקום להמתין עם העתירה כפי שבעתירות אחרות בית המשפט נדרש לעתירה חרף כך שלא נעשה מיצוי הליכים מול הרשות וזאת נוכח בהילות העניין. יחד עם זאת, כבר הלילה נשלח מכתב מיצוי לאלוף פיקוד הדרום, וככל ולא יענה בתוך 36 שעות נגיש את העתירה מחדש״.

כאמור, הבוקר הוגשה לבג״צ עתירה נגד אלוף פיקוד הדרום בטענה כי הוציא צווי ״שטח צבאי סגור״ על מעבר כרם שלום ועל מעבר ניצנה משיקולים שאינם ביטחוניים וכדי למנוע מחאה פוליטית. כזכור, בשבועיים האחרונים חסמו מאות מפגינים את המעבר ומנעו מעבר סחורות למשך כשבוע. בתחילת השבוע הוציא אלוף פיקוד הדרום צו שטח צבאי סגור על אזור מעבר כרם שלום, והיום הרחיב אותו אף לשטח מעבר ניצנה.

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

לטענת העותרים: ״למרות המצב הבטחוני הקשה בו מצויים אזרחי ישראל, למרות שאגות השמחה שנשמעו ברחובות עזה עת הובלו החטופים הישראלים מושפלים ומדוכאים בחוצות ערי הרצועה, בחרה ההנהגה הישראלית בשבועות האחרונים ונוכח לחץ בינלאומי להעביר אספקה לאויבים בעזה, תחת מסווה של "סיוע הומניטרי".