פרקליטות המדינה הגישה למשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד ראזי חמאדה (20) תושב שפרעם בגין עבירות ניסיון לבצע מעשה טרור של הצתה ופעולות בנשק למטרות טרור, זאת לאחר שזרק בקבוק תבערה לעבר תחנת המשטרה בשפרעם - ותכנן להבעיר אש בשטח הצמוד לבתי הזיקוק בחיפה.

מכתב האישום שהגישה עו״ד שיקמה נחמיאס מפרקליטות מחוז חיפה, עולה שמאז היה חמאדה בן 16 החל לגלות עניין הולך וגובר בארגון החמאס ובפעילותו, ופיתח הזדהות אידיאולוגית עם פעולות הארגון. במסגרת תמיכתו בחמאס, צפה חמאדה בסרטונים ובנאומים של מנהיגי הארגון, וכן נהג להתעדכן בחדשות החמאס באופן קבוע. 

בעקבות המלחמה בעזה, חמאדה רצה לעשות מעשה שיראה את תמיכתו בארגון החמאס ובתושבי עזה.  לצורך מימוש ההחלטה, תכנן חמאדה להבעיר אש בשטח הצמוד לגדר המקיפה את בתי הזיקוק בחיפה, שטח הנמצא מטרים ספורים מבתי הזיקוק ובו צינורות וצמחיה רבה. לצורך מימוש התוכנית ובמטרה לקדם ביצוע מעשה טרור, רכש הנאשם צינור באמצעותו תכנן לשאוב דלק. ביום המעשה, הנאשם יצא מביתו בשפרעם לכיוון בתי הזיקוק, רכש בנזין, ונסע ברכב ללא אורות דולקים, מתחנת הדלק לבתי הזיקוק לצורך מימוש התוכנית. בעת נסיעתו, עצרו את הרכב שוטרים, והנאשם עוכב לתחנת משטרת שפרעם, ובכך נמנעה הוצאת התוכנית אל הפועל.

חודש לאחר מכן, ייצר חמאדה 3 בקבוקי תבערה זאת על מנת להציתם ולהשליכם לעבר תחנת המשטרה בשפרעם. הוא יצא מביתו, כאשר הוא נושא מצית, על ראשו כובע גרב, על צווארו כאפיה תוך שהוא מצוייד בבקבוקי תבערה. בהגיעו לקרבת תחנת המשטרה, ולאחר שערך סריקה מקדימה באזור, כיסה חמאדה את ראשו ואת פניו באמצעות הכאפיה, הגיע למדרכה הסמוכה לתחנת המשטרה, הוציא את אחד מבקבוקי תבערה, הצית אותו והשליכו לכיוון תחנת המשטרה, ממרחק של כ-20 מטר. בקבוק התבערה הראשון פגע בשער תחנת המשטרה ונפל ארצה במרחק מטרים בודדים ממשרדי התחנה ומחדר בו ישב אותה עת מאבטח התחנה. 

בנוסף, במהלך אירועי "שומר חומות" בשנת 2021 השתתף חמאדה בהפרות סדר והתפרעויות שהתרחשו בעיר שפרעם ואף יידה אבנים לעבר כוחות המשטרה שהיו במקום.

בהמשך לאירוע ניסיון הצתת בתי הזיקוק בחיפה, עו"ד שרית גולן, יו"ר איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה אמרה כי ״תושבי מפרץ חיפה בסכנה והיום קיבלנו לכך תזכורת מפחידה. חשיפת תכנון הפיגוע בבתי הזיקוק ממחישה את הסכנות הנשקפות מהתעשיות הפטרוכימיות במפרץ חיפה לשלום תושבי האזור. סקר הסיכונים שנעשה, עסק רק בשגרת הפעילות הרגילה, בשעה שחלק ב' שאמור היה לבחון את ההיערכות של בתי הזיקוק לחירום, לא בוצע.
 
אירועי פח"ע, מתקפת טילים, תקלות בשינוע חומרים, רעידות אדמה וצונאמי, הינם כולם סכנה ברורה ומוחשית, אך בהעדר סקר סיכונים, אין היערכות ראויה ואין מבוגר אחראי שיפעל למניעת הפגיעה האפשרית בתושבים. אם המחבל חשב על ביצוע פיגוע בבתי הזיקוק, טוב יעשו כל הקברניטים אם יחשבו גם הם על האפשרות, יקדמו במהירות את שלב ב' של סקר סיכונים ובמקביל יזרזו את יישום התוכנית המאושרת לפינוי מפרץ חיפה מהתעשיות הפטרוכימיות המזהמות והמסוכנות״.