משפחתו של אלון לולו שמריז ז"ל הגישה היום (ראשון) עתירה לבג"צ בדרישה לחייב את צה"ל להכיר באלון כחלל צה"ל. העתירה מוגשת לאחר שראש אכ"א והרמטכ"ל דחו את בקשת המשפחה להכיר באלון כחלל צה"ל.

אחיו של אלון שמריז, החטוף שנורה בשוגג: "מי שהפקיר אותך גם רצח"
בכי של רגיעה: כך גילה אחיו של אלון שמריז ז"ל שהוא אכן בחיים

כזכור, אלון נחטף לעזה ב-7 באוקטובר ונהרג בשוגג על ידי כוח צה"ל בעת שנמלט מהמקום שבו הוחזק בשכונת שג'אעיה יחד עם שני חטופים נוספים, סאמר פואד אל טלאלקה ויותם חיים ז"ל. לאחר נפילתו של אלון, ביקשה משפחתו מצה"ל להכיר בו כחלל צה"ל, אך בעקבות סירובו של צה"ל, משפחתו החליטה לעתור לבג"צ.

תחקיר צה"ל שנערך בעקבות האירוע בו מצאו שלושת החטופים את מותם, העלה כי אלון הצליח להימלט ולמלט את חבריו ממעמקי מנהרות החמאס. בזכות הניסיון והידע שצבר בזמן שירותו הסדיר ובמילואים ביחידת יהל"ם - יחידה מיוחדת בהנדסה הקרבית, אלון הצליח להוביל את שני החטופים הנוספים ואף לשרוד מספר ימים בלב הקרבות בשכונת סג'עייה עד שנהרג בשוגג מידי כוח צה"ל. מהעתירה עולה כי מפקדיו של אלון עשו ניסיונות מרובים לגייסו למילואים כבר ביום הקשה של ה-7 באוקטובר. כלומר, אלמלא נחטף, אלון היה לוחם בעזה יחד עם חבריו ליחידה. 

נציין כי המדינה כבר הכירה באלון כקורבן פעולות איבה, שמזכה את משפחתו בתגמולים שווי ערך לאלו שהיו מקבלים אם היה מוכר כחלל צה"ל. 

עו״ד רן כהן רוכברגר, פרקליט המשפחה: "מצער מאוד שהמשפחה האבלה נאלצת לפנות בעתירה לבג״צ, אך לא נותרה בידה ברירה בעקבות אי המענה מהצבא. אני תקווה שבית המשפט ינחה את המערכת הצבאית לתקן את עמדתה, אלון ז״ל יוכר כחלל צה״ל ויזכה לקבורה צבאית. תהיה בכך מקצת נחמה למשפחה".