רנ"ג חיים גבאי, מפקד משמרת הסיור בקריית שמונה ששוחח עם ליעד אדרי, הנאשם ברצח יואל להנגהל, הורשע במרמה והפרת אמונים. כמו כן, הוא צפוי לרצות עבודות שירות, וסעיפי שיבוש החקירה נגדו נמחקו. 

הכיר את הרוצח ושיבש ראיות: כתב אישום נגד השוטר שחקר את רצח יואל להנגהל
רצח יואל להנגהל: שוטר סיור נחקר בחשד שסייע לנאשם לאחר האירוע

עו"ד אבינועם צדק, שייצג את השוטר, מסר: "בשל קשיים ראייתיים משמעותיים בנוגע לעבירות השיבוש אשר יוחסו בתחילה לנאשם, הסכימו התביעה וההגנה על הסדר טיעון בעניינו של השוטר חיים גבאי תוך קביעת רף ענישה נמוך ומוסכם של עבודות שירות . כאמור, מדובר באדם נורמטיבי אשר שירת מעל 30 שנה במשטרת ישראל ללא רבב. 

תיעוד רצח יואל להנגהל ז"ל. (צילום: באדיבות דוברות המשטרה)

התנהלות המשטרה ופרקליטות מחוז הצפון במקרה המצער של המנוח יואל לנגהל, אין בה כדי להשליך על תפקודו יוצא הדופן של חיים גבאי בטיפול באירוע הראשוני. ההגנה, בעבודה יוצאת דופן הצליחה לערער את היסודות בכל הנוגע לאישומים החמורים הקשורים בשיבוש זירת רצח ,כך שבסופו של יום יואשם חיים גבאי בעבירה אחת יחידה של מרמה והפרת אמונים אשר נשענת למעשה על אי דיווח על הקשר של השוטר עם הנאשם (אדרי) במהלך הטיפול באירוע. השוטר הבין כי נפלה טעות בשיקול דעתו וייתכן ודיווח בזמן היה מונע מעורבתו בתיק מלכתחילה".

בחודש מאי האחרון, טען אביו של להנגהל, גדעון, בבית המשפט: "פעם היינו חיים שמחים ועכשיו קרה הרצח של הבן שלנו. אדרי הוא הראש של כל הבלגן של רצח הבן שלי. כולם רואים שהוא, הוא הרוצח של הבן שלי. איך זה מקובל אחרי שהוא רצח מישהו, שהוא ישתחרר עכשיו? תראו איך הוא מתנהג וצוחק בבית המשפט, איך זה יכול להיות ככה שהוא מתנהל באופן שהוא מתנהל וללא חרטה? אני מבקש לא לשחרר אותו בכלל".

עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל מסרה: ״המשפחה לא הייתה שותפה להליך שהתנהל ולכן נוכל להגיב רק על פי המידע שהתפרסם וכתב האישום המקורי שהוגש. כך או כך, בידי המשטרה והפרקליטות מצויים ראיות המלמדות על 9 שיחות טלפון שהתקיימו בין הנאשם אדרי לבין השוטר גבאי במהלך הלילה שלאחר הרצח הנורא של יואל ז"ל. 9 שיחות טלפון שהובילו להעלמת ראיות קריטיות המקשות על ניהול ההליך המרכזי כנגד הנאשם ברצח - לירן אדרי".

"העובדה כי לא ניתן היה להוכיח את חלקו של גבאי בהעלמת הראיות ובשיבוש החקירה - היא תעודת עניות למשטרה ולפרקליטות", הוסיפה, "מי שעל פניו היה שחקן מרכזי באירועי אותו לילה,  ימשיך בחייו כמעט ללא פגע, יקבל פנסיה ותנאי שירות מפליגים, בעוד משפחת להנגהל תמשיך להתאבל כל חייה על גדיעת חיים של צעיר מבטיח ונורמטיבי שבסך הכול ביקש לבלות עם חברתו״.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]