הסנגוריה הציבורית מפרסמת הבוקר (שלישי) דו"ח חמור מיוחד על משבר הכליאה חסר התקדים איתו מתמודדת מדינת ישראל בעקבות מלחמת חרבות ברזל. על פי הסנגוריה, במסגרת המשבר "מצופפים עצורים ואסירים הן פליליים והן ביטחוניים למרחב מחייה בלתי אנושי ואף לכדי הלנה על הרצפה".

במסגרת הדו"ח נאמר כי הסניגוריה הציבורית מבינה היטב את המצב החריג שנובע מהלחימה, ואת הצורך בקליטת עצורים ואסירים רבים בעת הזו. עם זאת, אנו סבורים כי לא ניתן להשלים עם מציאות בה מוחזקים אלפי עצורים ואסירים בשטח מחיה בלתי אנושי לאורך תקופה הולכת ומתמשכת". בעקבות המשבר, נציגי הסנגוריה ערכו ביקורים במתקני הכליאה במהלך חודש דצמבר האחרון, בהם עלתה "תמונה עגומה של פגיעה חריפה וחסרת תקדים" של פגיעה בתנאי האסירים והעצורים.

לאור המשבר, הסנגוריה הציעה מספר צעדים אפשריים להפחתת הצפיפות. צמצום שיעור המעצרים של אזרחים שטרם הורשעו, הפחתת השימוש במאסרים קצרים, קיצור זמן המאסר באמצעות מנגנון שחרור על תנאי, עצירת יוזמות החקיקה שיובילו להחמרה בענישה והוראות נוספות שיקלו על הצפיפות כמו מתן חופשה לאסירים לקראת תום תקופת המאסר שלהם. הסניגורית הציבורית הארצית,

עו"ד ענת מיסד כנען מסרה: "ממצאי הביקורים של הסניגוריה הציבורית הם קריאת השקמה למערכת הפלילית כולה. יש בישראל כליאה עודפת, ממהרים לעצור בני אדם גם בהעדר הצדקה, ולאור מצב החירום הכליאתי חייבים לחדול מכך לאלתר. במסגרת דוח ועדת דותן שהתפרסם לאחרונה הסכימו כל הגורמים הנוגעים בדבר שיש בישראל מעצרים מיותרים, אני קוראת ליישום המלצות ועדת דותן ללא דיחוי".